Citizen only deel 4

daar heb je nu toch een adresje voor, niet :wink:

1 like

Jip …ga wel een keer naar Breda met een aantal :grin:

1 like

bij deze toch nog even de instructies op moeten nalezen om het uur te verzetten :slightly_smiling_face:

10 likes

Hoe dan? Heb er 5 :rofl:

1 like

:laughing: ik had je vreemd genoeg verwacht met deze vraag, bij deze het antwoord :point_down:

[Het tijdsverschil corrigeren]
Wanneer knop (A) wordt ingedrukt en de kroon continu wordt gedraaid, kan het tijdsverschil in eenheden van 1 uur worden gecorrigeerd. Het tijdsverschil kan niet continu worden gecorrigeerd. Het tijdsverschil kan worden gecorrigeerd gedurende 30 seconden nadat knop (A) is ingedrukt of gedurende 30 seconden na correctie van het tijdsverschil (nadat de wijzers klaar zijn met bewegen).
1.
Zet de kroon in de normale positie.
2.
Wanneer knop (A) wordt ingedrukt, maakt de secondewijzer één omwenteling om aan te geven dat het horloge zich in de tijdverschilcorrectiestatus bevindt.
3.
Corrigeer het tijdsverschil door de kroon naar rechts of links te draaien. * Wanneer de kroon naar rechts wordt gedraaid, worden de minuten- en uurwijzers een uur naar voren (met de klok mee) gecorrigeerd. * Wanneer de kroon naar links wordt gedraaid, worden de minuten- en uurwijzers een uur naar achteren (tegen de klok in) gecorrigeerd

(bij deze naar links draaien)

1 like

Oh…ben ik zo voorspelbaar? :woozy_face:

Ik doe meestal de kroon naar de 2e positie en dan naar rechts of links snel draaien en dan loopt de minuten wijzer snel een rondje en dan na een uur stopzetten door de kroon weer een draai te geven :grin:

2 likes

och, ik wist niet dat het zo ook kon,
ik had toen ik het horloge voor de eerste keer in handen had gedacht dat het zo wat hetzelfde werkte als de chronomaster.
en natuurlijk volledig ontregeld :face_with_diagonal_mouth:
gelukkig kon ik een instructie vinden op het web en heb ik het via deze beschrijving toch terug in orde gekregen :ok_hand:
maar het was toen zo een raar gedoe dat ik deze keer maar terug de instructies heb boven gehaald :slightly_smiling_face:

1 like

Ah duidelijk…Ik heb een tijdje geleden ook de instructies erbij gehaald om de Perpetual goed te laten lopen want ze liepen allemaal niet goed…nu wel zoals ik heb gezien…nog effen checken of het zo is deze maand van 30 oktober naar 1 november…Spannend!! :grin:

1 like

waar ik dan weer mee zit is (ik kan het zo direct niet in de instructies vinden) hoe verzet je enkel de minuutwijzer?
de mijne loopt nu een minuutje voor :face_with_diagonal_mouth:

1 like

Trouwens vannacht een filmpje gemaakt om 03.00 of ze automatisch gingen (, geprobeerd up te loaden hier maar dat mocht niet :laughing:) Was mooi om te zien dat de Attesa dat wel deed als enigste.

12 likes

Als je de kroon op 2 zet en je geeft één kleine draai eraan gaat hij per minuut :+1:t2:

1 like

:fearful: wat een gedoe zeg, iets te ver draaien en hij slaat op hol,
twee keer op hol naar achter en drie keer op hol naar voren en dan zéér voorzichtig terug naar achter,
man, het is omdat het een tof horloge is :laughing:

2 likes

Ja is even pielen :sweat_smile:

1 like

,:joy::joy::joy:

1 like

voor het uur te verzetten ga ik me toch maar houden zoals ze beschrijven in de instructies, deze verzet het uur tot op de minuut juist,
wat het in de tweede kroonpositie doet weet ik niet, ik ga het niet riskeren :laughing:

1 like

Ah… er zijn meerdere wegen naar Rome dus :grin:

1 like

10 likes

13 likes

8 likes

12 likes