Citizen only deel 4

9 likes

NA…leuk ding voor weinig :ok_hand:t2::blush:

14 likes

Mooi octagonaal bezel Nils. :+1:

1 like

Thanks Jesus :+1:t2::blush:

12 likes

voilà, even een tripje met de fiets naar Antwerpen gemaakt en deze daar achtergelaten voor herstelling + volledige service

en dan maar meteen deze ook:

ook een volledige service + de restlumme uit de wijzers halen en vernieuwen (indien mogelijk)
dus een NA-topic zal er pas komen als hij terug is :slightly_smiling_face:

13 likes

Netjes mooi werk!

Je zei lume:

Veel nieuwer natuurlijk maar kon het niet laten :joy:

14 likes

tijd terwijl dragen we deze nog eens:

7 likes

12 likes

12 likes

Leuk, beetje Citizen-8 vibe zo met die hoekige bezel

1 like

Ja…vind de kast heel gaaf en de puur witte wijzerplaat met de naam en type in het zwart en dat de wijzers en de uur markering in laag licht dan zwart lijken…echt leuk gedaan. :+1:t2::blush:

Geen duur horloge met zijn mineraal glas en geen solid end links maar dan wel 3x micro adjust en 2x halve schakels vind ik dan weer tof…hij draagt heerlijk trouwens :blush: …En wat kan er mis gaan met Eco-drive :ok_hand:t2::smiley:

22 likes

Lekker hoor :ok_hand:t2::heart_eyes:

1 like

Dit vind ik nou echt één van de mooiste horloges ooit. Ik kan echt niks verzinnen wat ik er aan zou veranderen. Eén van de weinige “luxe” horloges waarvan ik me voor kan stellen dat ik er het geld nog eens voor over zou hebben (al mijn horloges zijn onder de 1.000 euri, één keer een duurdere Nomos gehad maar ook weer verkocht). Geniet ervan, maar dat zal wel lukken.

1 like

helemaal mee eens. Ik heb precies hetzelfde idee:
The Citizen gaat er ooit iok bij mij komen

Maar ja afgelopen zomer uitgebreid met het gezin naar de USA op vakantie geweest… dat gaat toch voor en kost veel budget

Heel gaaf :100:

1 like

NA: CB0010-88L Eco-Drive Radio Controlled.

Een voor mij zeer atypisch horloge gekocht: een radio controlled Eco-Drive. Had behoefte aan een horloge dat altijd gebruiksklaar is en dat je zonder na te denken gauw kunt pakken zonder hem eerst goed te hoeven zetten.

Met 43mm nogal groot, maar gelukkig heb ik een forse pols van 19cm en draagt hij mooi vlak, zodat het toch geen al te kolossale indruk maakt. Desalnietemin geen klokje voor de smalle pols. Ik vind hem mooi afgewerkt: hij heeft een soort “stepped” bezel; de bezel zelf is van boven circulair geborsteld; daaronder zit de heel smalle “step” (hoe noem je dat), die van boven gepolijst is, en zowel de bovenste bezel als die step eronder zijn van de zijkant gepolijst zodat ze mooi contrastreren met de geborstelde bovenkant van de bezel en de lugs. Verder een goed uitgevoerde “chamfered edge”, mooi gepolijst over de hele zijkanten van de kast. Niet heel bijzonder, maar goed en netjes uitgevoerd. Het borstelwerk is ook mooi satijnig glanzend.

Ook de band vind ik wel geslaagd: een 5-link band met om en om geborstelde en gepolijste links. De schakels zijn klein en mooi ovaal afgerond, ook van de onderkant, waardoor de band erg comfortabel draagt:

Alleen de sluiting is niet echt op niveau: een gestanste vouwsluiting zonder fijnafstelling, en alleen half links aan beide zijden om hem goed op maat te maken. Dat is me prima gelukt, twee schakels verwijderd en daarmee zit hij als gegoten, maar dat kan toeval zijn. Voor de prijs van EUR 389 is dat toch een beetje fluttig.

Gelukkig ziet hij er gesloten wel mooi strak uit en is de sluiting in gesloten toestand mooi dun en comfortabel:

Bij ontvangst liep het horloge al perfect op tijd, op de seconde gelijk met mijn Atomuhr-app. Even geprobeerd om de radio-verbinding te forceren en dat werkte direct perfect. Mission accomplished, dus. Ik was een beetje bang voor het draagcomfort, gezien de maat van 43mm, maar ook dat is gewoon echt prima.

Ik heb al eerder een Eco-Drive gehad, een perpetual calendar, maar niet radio-controlled, die ik via het forum een jaar of twee geleden verkocht heb (weet niet meer precies wanneer). Bij dat horloge was ik al een beetje onder de indruk van het niveau van afwerking in verhouding tot de prijs, en dat ben ik nu eigenlijk weer. En wat is het toch heerlijk om een quartz-horloge te hebben waarvan de secondenwijzer gewoon óp de indexen tikt, en niet ergens er tussenin. Dat gaat bij Citizens toch maar zelden fout.

Al met al tevreden met mijn aanschaf, al is het een horloge dat een beetje een vreemde eend in de bijt is binnen mijn bescheiden verzameling. Wel grappig is dat ik nu drie soorten quartz-uurwerkjes bezit, waarvan er niet één standaard is: deze Eco-Drive dus, verder een Seiko Kinetic en een horloge met een Seiko Mecha-quartz.

12 likes

Veel draagplezier :partying_face:

1 like

Mooi horloge, wat ik wel anders zou willen zien is bij de lugs of andere endlinks.
Nu hoekige lugs en ronde endlinks, zou voor mij mooier zijn als ze dezelfde vorm zouden hebben.
Of hoekig of rond dat maakt mij dan weer niet uit als ze maar gelijk zouden zijn.

2 likes