De Promaster Land (als het goed is?) JV1007-07E. Zijn er forumleden met ervaring? Is zijn prijskaartje het ook echt waard, of zijn er betere soortgelijke? Op de tweedehands markt zie je hem vrijwel altijd in near-new conditie. De prijzen zijn dan ook zo dat ik hem net zo goed nieuw kan aanschaffen. Ik ben groot ana-digi nerd en dit zou ook iets totaal nieuws aan de collectie zijn. Alvast dank
wat mij persoonlijk een beetje tegenhoudt is de grootte (44 mm) en vrij drukke dail, daar is op zich niet veel mis mee maar het past niet tussen wat ik al heb
de prijs is daarnaast ook relatief hoog
ik denk dat je hem verder prima kan aanschaffen, het is echt wel kwaliteit, eventueel keertje proberen om de pols bij een Citizen dealer?
Zijn grootte is inderdaad wel iets waar ik over twijfel. Hij schijnt ook behoorlijk wat gewicht te hebben. Aan de andere kant lees ik, vooral op Reddit, dat hij dankzij de korte lugs en de vorm van de kast kleiner draagt dan je op basis van de specificaties zou verwachten.
Met de drukke dial heb ik zelf geen moeite, ik vind dat juist wel iets hebben. Die ‘Breitling B-1’-achtige uitstraling spreekt me erg aan. De prijs is inderdaad niet bepaald laag, maar ik heb hem hier en daar al voor zo’n €445 zien staan. Dat vind ik nog best acceptabel. Als er ‘Seiko’ op de wijzerplaat had gestaan, was hij waarschijnlijk zomaar €200 à €300 duurder geweest.
Ik ben nu inderdaad op zoek naar een dealer hier in de buurt waar ik hem kan passen, maar blijkbaar hebben maar weinig zaken hem daadwerkelijk in de showroom liggen. Zelfs zijn broers (JV1005 en JV1006) kom ik nauwelijks tegen.