Binnenkort kan ik me ook weer hier melden.
Ik heb een pmd56 besteld via crono.
Ruim twee jaar nadat ik mijn NB6021-17E 'Fujitsubo’ verkocht heb ik sinds gisteren weer een Citizen in mijn horlogedoos.
Ik had al eens eerder naar dit model gekeken en ben blij dat ik (hier in het blauwe gedeelte) eindelijk de knoop heb doorgehakt. Het is een tof horloge om te zien, de ‘true’ GMT functie is indrukwekkend en het voelt als een kruising tussen twee van de favoriete Citizens die ik eerder heb gehad; de Promaster Tough en de Nighthawk.
Volgens mij is de band precies hetzelfde als die van de Nighthawk, super comfortabel.
Lekker man! Vn harte
Ik ben een beetje benieuwd naar mede-NB1050 dragers; oogt bij jullie horloges de secondenwijzer ook een beetje grof/viezig? Het valt niet altijd op maar is in bepaald licht goed zichtbaar. Nu heb ik 2 van deze horloges gehad, en ze hadden het beide dus ik stel me voor dat het hier vaker voor moet komen??
Onderstaand een screenshotje van een foto ter illustratie:
Het stoort me eigenlijk wel -vooral omdat de rest zo netjes is afgewerkt- tot het punt dat ik wel eens fantaseer de wijzer eraf te halen, en dan te polijsten of misschien juist te brushen…
Tijd geleden dat Citizen een volledig goudkleurig titanium horloge heeft aangeboden, al is het niet mijn smaak. AW0132-55P Zenshin.
Hmmm, ik moest hem even image searchen, heb hier nog niet eerder iets over gehoord. Twee varianten:
De eerste automatische Promaster Sky horloges zover ik me kan heugen, als we de recente GMT even negeren. Ze zijn schijnbaar 40 mm, tegenover 44.5 mm voor de GMT. En deze zijn titanium terwijl de GMT staal is.
De linker graag! ![]()
Heb de afbeelding van juwelierswebsite.nl die in de tekst de boel dan weer in het honderd gooien.
Lokale juwelier had ‘m ook niet in z’n papieren catalogus staan en als je op het type NK0040-58L zoekt, dan is deze niet bekend op de eu-site van Citizen, alleen de GMT-variant.
Klopt, kom hem ook niet tegen op de Citizen NL site. En hij is ook niet aangekondigd door Plus9Time die meestal wel op de hoogte is.
Ook 0 hits op YouTube… als dat iets zegt…
Mooi hè ![]()
Zeker een toffe release! Heb je goed gespot ![]()
Een vriend van me merkte op dat het design (kast + band) van de stalen Navihawks stamt:
Maar toch leuk dat ze hem in titanium hebben gemaakt. Vraag me af of de sluiting ook hetzelfde is.
Ik herken wat je zegt.
Ik heb geprobeerd de mijne vast te leggen met de telefoon.
Sowieso werkt de wijzer erg leuk met verschillende lichtinvallen, van deels spiegelend naar helemaal reflecterend en dan weer langzaam verdwijnen…
Wat close ups:
Hier lijkt ie perfect spiegelend.
Hier toch een stuk minder.
Laatste foto door een vergrootglas…
Tja, zeg t maar… ik heb het idee dat de afwerking van de secondewijzer overeenkomt met de bovenzijde van de uurmarkeringen. Op de foto’s zie je het niet helemaal terug… misschien met betere apparatuur nog eens kijken?
Met mijn blote ogen zie ik de oneffenheden iig niet, met m’n leesbril ook niet.