Citizen only deel 5

9 likes

We zijn echt in noodtempo door Deel 4 gesjeesd. Mooi hoe ik 10 jaar geleden met mijn radio-controlled Red Arrows mezelf een beetje buiten het forum voelde vallen. Maar dat ik niet alleen bleek te zijn in mijn groeiende liefde voor het mooiste Japanse merk.

2 likes

Moest gelijk aan dit denken :grin:

We All Stand Together Google Search

https://www.google.com/search?q=We+all+stand+together&oq=We+all+stand+together+&gs_lcrp=EgZjaHJvbWUyBggAEEUYOdIBCDg0OTlqMGo3qAIPsAIB&client=ms-android-google&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8

1 like

10 likes

In deze ode aan Citizen speciale aandacht voor de Signature reeks. Gelukkig weten naast mij meerdere leden hoe ontzettend goed deze horloges zijn :star_struck:

Ik heb er iets van 8 gehad en nog 1 in de kist.

9 likes

Wat een ontzettend lekkere kastvorm vind ik dit toch. Ik heb er inmiddels een Edox (Delfin), Longines conquest en een Roamer van. Ik geloof dat het een C-shaped kast heet? Ze zijn allemaal waterdicht dus waren dit sport/duikhorloges maar dan zonder bezel? Welke referentie moet ik zoeken als ik ook in de Citizen archieven op zoek wil naar een leuke C-shaped kast? Zoals deze?

Ik merk bijvoorbeeld dat ik mijn Super Deluxe uit 1962 een mooi horloge vind, maar niks voor mij. Dus ik denk dat ik ernaar toe ga bewegen om die vintage weg te doen en er een sportievere 70’s-80’s voor terug te zoeken :slight_smile:

1 like

Dit zou kunnen …ikke niet weet :grin:

In die je laat zien zit het vaak het 6501 uurwerk wat ook in die beroemde duiker van Citizen zit …

Ik heb er nog 7 :blush:

10 likes

11 likes

ik doe ook even mee om de boel wat op te vullen :laughing:

vier van deze soort (het waren er zes, maar twee toch vertrokken)

twee van deze soort ( het waren er vier maar ook twee van vertrokken)

twee van deze soort (eentje met kleine seconde)

twee van deze soort :

drie van deze soort:

en deze hoort eigenlijk bij de vorige drie maar met een ander caliber :grinning:

en dan uiteindelijk nog wat enkelingen om de pot wat groter te maken maar die komen later wel aan beurt :slightly_smiling_face:

16 likes

20 likes

Yup, de nieuwe citizen modellen zijn af en toe ook gewoon erg mooi. En scherp qua waarde tov seiko

2 likes

Helemaal mee eens!

21 likes

15 likes

Deze blijft altijd lonken. Mooie!

1 like

13 likes

Thanks! Voor ik een tijdje niet heel actief was op HF kocht ik deze nog en toen heel lang dagelijks gedragen… hij is ook echt aanwezig op de pols :ok_hand:t2::blush:

1 like

Heul mooi :ok_hand:t2::heart_eyes:

1 like

8 likes

Lekker clean :ok_hand:t2: …Is het met schroefdeksel of klikdeksel?