Citizen only deel 5

Even m’n brute Citizen duikert ‘in de schijnwerpers’…:slightly_smiling_face:

18 likes

6 likes

15 likes

6 likes

Boek is binnen

Blij met mijn cadeau :grin:

11 likes

Citizen maakt uitstekende horloges in China (en tegenwoordig ook in Thailand), maar dat doen ze al langer dan je misschien zou denken. Dit is een Chinese Citizen uit 1976. Op de wijzerplaat staat “MADE BY CITIZEN” ipv “MADE IN CHINA”. Op de band zit een kalender, aangezien dit horloge voor studenten was bedoeld. Vraag me niet hoe het werkt.

6 likes

dit boek staat ook al een tijdje op mn lijst… lijkt me prachtig maar was/is vrij duur en matig verkrijgbaar…
mooi dat je hem hebt… kan je eens wat van de inhoud posten hier voor een indruk?

1 like

Uiteraard uitgegeven ter gelegenheid van het 100 jarig bestaan van Citizen. Alle uitgaven van Assouline zijn van hoog niveau, de foto’s, de teksten en het drukwerk. Duur, maar vakwerk.

In de aanbieding bij Selfridges, maar door mijn vrouw voor mij gekocht bij de Assouline boetiek in Londen. Ben er erg blij mee

8 likes

cool!

Wat is dat voor The Citizen?

11 likes

cool!
ik zie dat ie nu via bol verkrijgbaar is en ik heb nog wat bol.com bonnen liggen van m’n verjaardag… :grimacing:

2 likes

AQ6101-02A

8 likes

ah, is het niet @Patek die het fenomenale blauwe broertje/zusje hiervan heeft?
Ja - ultieme serie!

1 like

Ja, de AQ6110-10L.

:sunglasses:

19 likes

18 likes

Triestig dat Japanners horloges maken in China,tot daar alle Japanse romantiek :relieved:

6 likes

Je moet aan je mindset werken, het is 2026 :wink:

Net dat is het probleem met de mensheid,kort van geheugen,verblind door macht en geld,brood en spelen,niets is geleerd,armen van geest,maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan,massa is kassa en schapen vormen kuddes.

Ik zou een podcast opnemen als ik jou was, maak van je hart geen moordkuil!

Nog maar even een Citizen, in Japan gemaakt zelfs!

6 likes

11 likes