Een crosspost van WDWV: de Yellowstone-variant van de originele Ray Mears (7828-uurwerk).
Ik zoek een stukje advies.
Ik zit momenteel met twee citizen series op mijn shortlist te vervanging van mijn tsuyosa (mij eigenlijk te dik).
Anyway, ik twijfel tussen de nb1050 en de aq4100 serie ![]()
(Klinkt onlogisch met ander mechaniek en hele andere prijsklasse. Maar het zou een vergelijkbaar slot opvullen)
Het probleem is dat ik ze ook nog nooit in het echt heb gezien.
Tips? Thoughts?
dat scheelt inderdaad een hele hap,
ik heb de duurdere variant, maar als je twijfelt raad ik je de eerste aan, ik denk dat ze beiden hetzelfde draagcomfort hebben.
en ook ik heb de NB1050 in m’n favomap zitten maar nog niet doorgedrukt ![]()
Je bent een luxe Toyota met een Lexus aan het vergelijken. Aangezien je het niet kan passen in een winkel gaat het lastig worden.
Een stap van een Tsuyosa naar een NB1050 is al een behoorlijke vooruitgang. Dus dat raad ik je aan.
ik kan alleen zeggen dat de NB1050 (heb zelf dus deze met wit / parelmoer dail) ver boven z’n prijsklasse scoort qua afwerking en kwaliteit, en hij heeft een meer klassieke uitstraling wat mij betreft
de AQ4100 heb ik zelf niet maar vind ik zeker mooi, wat sportiever en wat modernere uitstraling wat mij betreft
tja kwestie van smaak en keuzes… prijs kwaliteit verhouding van de NB1050 is ongeëvenaard
ik heb mijn NB1050 hier gekocht met de CC, prima ervaring
ze zijn op voorraad zie ik en de prijs is heel goed
zojuist via C24 de NB1050-59A besteld ![]()
moest er toch eens van komen ![]()
Lekker hoor!
Ik had de nb1060, silver dial. Heerlijk horloge.
Z’n groen/blauwe broer heeft hier volgens mij al menig ‘prijs’ gewonnen voor mooiste dial
Hoe is de lume van deze Citizen Jeppe?
Ik weet het
ik hou het blauw natuurlijk in de gaten.
Ik wil ten eerste sowieso iets op staal/titanium.
En ten tweede is dat nog wel even sparen
(maar dat is natuurlijk altijd voor mezelf recht te lullen als het horloge echt klikt)
Kan altijd kijken om ze in het echt te zien, als mede brabander
heb er twee om er gevoel bij te krijgen:
Eentje op leer, ander titanium
Goede tip ![]()
Wel zie Ik ze op chrono voor <300 inclusief verzenden uit Japan van betrouwbare handelaren. Dan ben je denk ik uiteindelijk nog goedkoper uit.