Citizen-only Topic

12 likes

:point_up:️ Deze!:heart_eyes:

Een mooie blauwe sunburst dial is schitterend. Ik weet niet of deze echt sunburst zijn overigens.

1 like

Blauw :v:

Had ik dit maar geweten, toen ik die van mij weg deed :joy::joy:.

1 like

Citizen Cosmotron 7800-8700 met blauwe wijzerplaat.

14 likes

11 likes

Mooie man :ok_hand::star_struck: …Is ook nog een Cosmotron Special zo te zien :thinking: …kroon bij 8 uur is volgens mij een soort flyback functie om de secondewijzer gelijk te zetten op 12uur …

Klopt inderdaad.
Het horloge heeft ook een solid caseback, met een schroefje om het uurwerk te reguleren. Eerst schroefje losdraaien en daaronder zit dan de schroefje om te reguleren.

1 like

Oh ja dat ook :ok_hand: …maar dat het onder dat schroefje zat wist ik niet, ik dacht dat het eerste schroefje het gelijk was…weer wat geleerd :+1::grinning:

Heeft iemand van de forumleden toevallig deze liggen? Of iemand die weet waar deze nog aangeboden wordt dan hoor ik het graag.

6 likes

Nice one Bidle :+1:

6 likes

hallo citizen liefhebbers, zoals jullie al wel zullen weten is dat de eco-drive’s zowel op daglicht als op kunstlicht kunnen opladen.
dus ben ik maar eens gaan brainstormen en kan nu zeggen dat ik mijn citizens niet meer uit de kast hoef te nemen om deze op te laden op de vensterbank.
ik ben allereerst naar de Ikea geweest en heb mij aldaar een mooi kastje aangeschaft voor een zacht prijsje.
daarna even binnen springen in een doe het zelver zaak en een led-verlichting, ook voor een zacht prijsje aangeschaft.
ben daarna aan het knutselen geslagen en dit is dan het resultaat,


zonder verlichting,
en deze led gaat erin,

en dit is dan het eindresultaat,

zo, nu hoef ik mijn citizens niet meer op de vensterbank te leggen.
even op het knopje drukken en voila!

11 likes

ny0023

13 likes

Dat is handig opgelost, kun je wellicht ook nog de kleur kiezen of niet?

1 like

Ja hoor, de kleur van het kastje kan je ook kiezen, er zijn als ik het mij goed herinner zeker drie varianten, maar om het af te maken, ook de led verlichting kan in alle kleuren ingesteld worden, ben best tevreden.
Ook ben ik tevreden met de opbergruimte die de laden geven, een horlogewinder past er goed in en die is best hoog.

1 like

deze zit nu te “zonnen” in de lade van mijn kast,



de volgende gaat binnenkort in bestelling, hoop ik, even mijn vrouwtje raadplegen::joy:

10 likes

Laden ze uberhaupt op met zulk dimlicht? Heb wel eens zo’n tabel gezien bij welke lichtsterkte —> welke laadtijd maar volgens mij was tl/volle bak halogeen toch echt wel het minimum voor een beetje laden.