Citizen-only Topic

Om een (bijna) lege batterij helemaal op te laden heb je inderdaad meer nodig dan wat kantoorverlichting.

Even wat geweld er bij plaatsen

Die oude classic is helaas niet van meā€¦ Wel een beauty

6 likes

Ik heb even aan het surfen geweest maar helaas kan ik de tabel die ik in een vroeger stadium heb gevonden niet zo direct meer vinden.
Maar heb wel een andere site gevonden waar een uitleg wordt gegeven over het opladen van de eco-drive. Om die reden ben ik dan ook aan het knutselen gegaan.
Hieronder even een kopie past van een site waar dit dus beschreven is.

Eco-Drive horloges van Citizen
Het horloge merk Citizen geeft met Eco Drive horloges vorm aan een simpele wens van menig horloge drager. Citizen horloges met Eco-Drive techniek zijn horloges zonder batterij vervanging. Citizen Eco-Drive watches maakt gebruik van een hoogstaande techniek om licht om te zetten in aandrijfenergie en een bijbehorend ingenieus systeem om energie op te slaan. Citizen maakt hiervoor gebruik om via een zonnecel, geplaatst onder de wijzerplaat van het uurwerk, lichtenergie om te zetten en op te slaan in de accu. Het licht kan worden opgevangen van de zon, maar ook een schemerlamp of zelfs een TL-buis is voldoende. Het succes van EcoDrive is inmiddels, gedurende de afgelopen 10 jaar, bewezen door de vele successen. Zelfs wanneer het Citizen Eco Drive horloge gedurende maanden in het donker ligt, blijft het lopen door de geavanceerde Eco Driive techniek
hier nog even een foto met de lade open:

neem het van mij aan, de foto doet geen recht van de lichtinval, in werkelijkheid is de lichtinval zeer hevig naar mijn mening, in ieder geval vele malen meer dan een TL verlichting.
als ik dit aandoe hoor ik zachtjes stemmen roepen" oo- yai- baby!":joy:

hier nog een antwoord via een site/
Eco-Drive of Solar
Bij deze technologie wordt licht omgezet in energie en bewaard in een batterij. Bij de nieuwste modellen is maanlicht of lamplicht al voldoende om je batterij op te laden. Het grootste voordeel is dat je geen batterij hoeft te verwisselen wat kostenbesparend is maar bovendien risico op lekkages verminderd.

4 likes

11 likes

:sunglasses: :v:

12 likes

Goh, ik dacht dat ik de enige was! :stuck_out_tongue:

1 like

Blijft een mooi horloge!

1 like

Deze vind ik ook mooi.

3 likes

Thanks, stiekem zou ik ā€˜m wel eens op een andere band willen proberen, daar ik de band van mā€™n andere Citizen mooier vind (omdat ie wat dikker is denk ik, want de huidige voelt/klinkt wat goedkoop) maar die krijg ik er niet af :joy: en een andere online vinden is ook lastig (23mm niet zo veel voorkomend blijkbaarā€¦)

Deze band dus, of zo iets :smile:

4 likes

Bij twijfel zoizo niet zelf doen

1 like

Nouja geen twijfel maar krijg ā€˜m niet losā€¦ die van de satellite wave heb ik er zo af.

Ik kwam deze nos ā€˜customā€™ tegen. Zelf geen belangstelling, maar nooit eerder gezien en vind m wel leuk;

6 likes

Zeker een beauty :ok_hand::blush:

Vaagā€¦dat ā€˜Customā€™ ā€¦niet eerder gezienā€¦alleen met Seven Star erboven zoals dezeā€¦ :roll_eyes:

5 likes

Ik kom op Instagram deze Eagle 7 tegen. Kent iemand dit type met deze wijzerplaat? Ik ben hem nog nooit tegengekomen, maar hij zou mijn setje eagle 7ā€™s wel compleet maken :blush:

7 likes

Van dinsdag binnen, op jullie aanraden de blauwe ipv de zwarte besteld :slight_smile:
(en tochā€¦ Ik vind de zwarte iets rustigs hebben, ik denk dat die er ook eens moet komenā€¦)

14 likes

7 likes

Ik ben meer vd blauwešŸ˜Š Maar als jij een zwarte erbij wilā€¦zeker doen

Die van mij is blauw. Maar als je de foto bekijkt lijkt ie zwart. ( wijzerplaat) mooi dat spelen met licht :sunglasses:

The Promaster with new battery yield of 25 years :rofl: on light technology :ok_hand:

Fijn weekend alvast HF

7 likes

SR920SWx3

4 likes