Citizen-only Topic

19 likes

Maart 1972 (203)denk ik :+1:t2:

2 likes

Oude Citizen’s uitgegraven vanmiddag - geïnspireerd door het verhaal over de ‘Duitse’ productlijn. Vond o.a. deze oldie nog, en ook nog eentje uit 69? met een Nederlandstalige dagaanduiding. :face_with_monocle:

15 likes

Hey Domega :+1:t2::smiley: … Nog een doos Citizen’s gevonden? :grin:

Met Nederlandse dagaanduiding nog niet tegengekomen… Ben benieuwd :face_with_monocle::slight_smile:

1 like

Deze Nils :yum:

11 likes

Oei…die is cool :ok_hand:t2::star_struck: …hey ik zag hem net en nu niet meer :roll_eyes: …hey het is groen…oh nu weer rood :grin:

Ik zie hem…ik zie hem :+1:t2::joy:

2 likes

De zoektocht naar een goed glas voor mijn Recordmaster duurt al zeker 15 tot 20 jaren…:grimacing:

2 likes

Sinds vandaag heb ik een Citizen. Een hele grote die toch niet zo groot draagt.

12 likes

Zat er ook al naar te kijken toevallig…het vertrouwde 8200 uurwerk :ok_hand:t2: … Gefeliciteerd en veel plezier met de Citizen :+1:t2::smiley:

1 like

Wil je dan een origineel glaasje?.. anders eens bellen met horlogeglasnl…hebben goede recensies… Wel zonde zo’n zeldzame en mooie Recordmaster :roll_eyes: …Foto? :grin:

2 likes

:yum: overal waar ik maar fietste ( ook een verzameling van), marktplaats bestond niet in de 80 begin 90’ er jaren

1 like

Deze?

4 likes

Kan je me een foto van de caseback sturen?

1 like

Is mijn cushion case nu ouder of zie ik dat verkeerd🙄?

1 like

Dat had ik nu ook :thinking: maar echt belangrijk vind ik leeftijd ook weer niet. Was eigenlijk meer inhakend op je topic over de ouderdom van onze ‘tweeling’ :wink:

Deze is geloof ik van 69 in elk geval

3 likes

5 likes

Net het topic even doorgebladerd en deze hoort hier zeker thuis, NOS gekocht met orginele band/gesp. De band was niet meer te redden, de gesp uiteraard wel :wink:

15 likes

Gave gesp :ok_hand:t2::smiley: …Horloge ook natuurlijk :+1:t2::grin:

2 likes

Eens🤔

Ik kon wel een NA topic maken maar vond het gewoon beter passen in deze “citizen only”
Eerst een plaatje:

Deze bulhead werd voor het eerst geïntroduceerd in 1978. Het referentienummer is Citizen 67-9356. Wat betreft de vorm, kunt u direct zien dat dit niet is zoals alle andere bullheads. Deze heeft een prachtige achthoekige vorm die hem een veel verfijnde kracht geeft.
De vorm van de behuizing: het voorste deel is van boven naar beneden geborsteld. Het bovenste vlakke oppervlak is ook geborsteld, maar van links naar rechts. De zijkanten van het horloge zijn spiegelpolijstmachine die het licht op onverwachte, mooie manieren reflecteert

Alleen al de behuizing heeft aan de zichtbare kant 21 verschillende oppervlakken, de rand, de kroon en de knoppen niet meegerekend, dus het visuele effect van geborstelde en gepolijste oppervlakken, met veel hoeken, geeft een krachtig gevoel.
De wijzerplaat is klassiek, met drie contrasterende subdials op 3, 6 en 9. Er zijn slechts twee soorten wijzerplaatkleuren voor dit model - zwart met witte subdials en wit met zwarte subdials. (Het metalen basismodel met ronde kast heeft veel variatie in de kleur van de wijzerplaat, maar voor dit model hebben we alleen zwart en wit.)

De armband is roestvrij staal, breder waar het aansluit op de kast en smaller wordt naar de gesigneerde “Citizen” roestvrijstalen sluiting. Elke link bestaat uit slechts één stuk.

Conclusie: mooi om te dragen, mooi om naar te kijken, interessant speciaal ontwerp, prachtige automatische flyback chronograaf beweging die moet worden gebruikt … wat anders te vragen voor een vintage chronograaf?

tenslotte nog een plaatje met al de broers, of moet ik zeggen “de kinders”?:smiley:
aangezien deze pas jaren later “geboren” zijn :smiley:

28 likes