Hier nog een eagle:
Welk modelnummer is dit aub? Wonderschoon.
Dankjewel. Dit is een Citizen Signature Grand Touring NB0070-57E:)
Hallo Hans,
Heel gaaf die Record Master en ook weer jammer wat er mee gebeurt is
Zijn zeker zeer schaars…ik heb er geen kunnen bemachtigen en ik heb zeer veel Citizen vintage maar ben daar een beetje mee gestopt zeker ook vanwege dat horlogemakers er vaak niet aan willen beginnen…en als ze dat wel willen betaal je daar veel voor.
De enige tip die ik kan geven is om deze site eens te bekijken en wie weet in contact te komen met Sweephand(Stephen) …hij heeft deze blog gemaakt omdat er zo weinig bekend was over Citizen vintage. Hij heeft een horlogemaker die verschillende opknap projecten (waaronder Citizen Challenger a.k.a Speedy) heeft uitgevoerd.
Dit is zo’n opknap project:
Succes met de Record Master
Volgens mij wel - die kleine opwinder toch? Behalve eentje naar @Slin is er ( nog?) geen Citizen verhuisd hier, wel per ongeluk een of twee bijgekomen
Heb toen ook met Stephen gemaild een tijdje en hij zei dat Citizen in de jaren 60 een fabriek voor casebacks in Korea had geopend…deze ook besproken en naast de aparte casebacks met CK zit er een 8200b uurwerk in terwijl de meeste 8200a zijn…en de gravering op de rotor bij deze is rood gekleurd terwijl normaal de gravering niet gekleurd is…Dat verhaal van die Duitse fabriek wist ik niet…
Ah… duidelijk