Citizen-only Topic

Er worden maar een aantal uurwerken gebruikt, die in meer of minder mate geüpdatet worden.

En ieder jaar weer een variant met weer dat uurwerk.

Afgelopen jaren wordt het steeds saaier. Doe mij maar vintage. Originele modellen. De juweeltjes :kissing_heart:

2 likes

Wat vind je van de inmiddels oude by0000?

Daar heb ik 1 van blijft wel een goede flieger. Lekker druk veel te zien en heel compleet.

3 likes

Oeh die is voor mijn smaak ietsje té druk en waarschijnlijk ook ietsie te groot :grimacing:

1 like

https://images.app.goo.gl/muFvE6ykNZbJ6YjZ6

Met deze begon het verzamelen. En die kreeg van mijn ouders voor mijn 40ste.

2 likes

Die is naar mijn idee al een stuk beter!

2 likes

Wel een stukje duurder. Mooiste titanium, h800 caliber. Ook flink beter ect.

En niet super groot.

2 likes

Ben toch heel benieuwd hoe deze er ‘in het echt’ uitziet. Met die band toch net even anders.

1 like

Ik heb deze beauty van de week opgehaald.

13 likes

Wow, er is weer het nodige mooie Citizen materiaal om Nederlandse polsen terecht gekomen. Noem me ouderwets maar ik hou het bij Vintage…

14 likes

23 likes

16 likes

Spamming …:grin:

22 likes

Zijne Koninklijke Hoogheid!

1 like

Deze is onderweg. Volgens de verkoper is hij defect. En dan ga ik op het puntje van m’n stoel zitten! Ik moet en zal deze schoonheid uit 1974 weer laten shinen!

10 likes

:ok_hand:t2::grin:

1 like

6501 … Is toch het uurwerk wat in de vintage duikers van CTZ vaak werd gebruikt?

Kleine maat?

1 like

6000 is zonder datumaanduiding, die zat veel in duikers van 40mm (150M)… 6501 is met dag en datum maar de onderdelen zijn volgens mij uitwisselbaar. :nerd_face:

2 likes

Ah … oké…vreemd dat er zoveel cijfers tussen zitten, is dat met datum aanduiding dan geen 6001? Dacht dat ik die ik ook weleens tegen ben gekomen :face_with_monocle:

1 like

De Citizen Hi line uit 1962.

16 likes

Prachtig :ok_hand:t2::yum: …Deze zijn over het algemeen wat groter…wat is de maat?

Ik heb deze…echt een beauty :ok_hand:t2::blush: …stond alleen na een tijdje opeens stil… tenminste de secondewijzer loopt maar de uren en minuten wijzers blijven stil staan …echt balen :cry:

12 likes