Citizen-only Topic

Spamming …:grin:

22 likes

Zijne Koninklijke Hoogheid!

1 like

Deze is onderweg. Volgens de verkoper is hij defect. En dan ga ik op het puntje van m’n stoel zitten! Ik moet en zal deze schoonheid uit 1974 weer laten shinen!

10 likes

:ok_hand:t2::grin:

1 like

6501 … Is toch het uurwerk wat in de vintage duikers van CTZ vaak werd gebruikt?

Kleine maat?

1 like

6000 is zonder datumaanduiding, die zat veel in duikers van 40mm (150M)… 6501 is met dag en datum maar de onderdelen zijn volgens mij uitwisselbaar. :nerd_face:

2 likes

Ah … oké…vreemd dat er zoveel cijfers tussen zitten, is dat met datum aanduiding dan geen 6001? Dacht dat ik die ik ook weleens tegen ben gekomen :face_with_monocle:

1 like

De Citizen Hi line uit 1962.

16 likes

Prachtig :ok_hand:t2::yum: …Deze zijn over het algemeen wat groter…wat is de maat?

Ik heb deze…echt een beauty :ok_hand:t2::blush: …stond alleen na een tijdje opeens stil… tenminste de secondewijzer loopt maar de uren en minuten wijzers blijven stil staan …echt balen :cry:

12 likes

Hoe lang ligt hij al stil, misschien is het wel ingedikte olie…

1 like

Gisteren helemaal opgewonden en de wijzers stonden gelijk stil behalve de secondewijzer, die bleef 1,5 dag doorlopen :roll_eyes:

Toch raar want de hele “trein van wielen” hangt met elkaar samen, als 1 wijzer dan beweegt en de anderen niet is dat vreemd. Ach, het is ook maar een oud dingetje, je mag hem ook aan een horlogesleutelaar doneren, ter oefening… :joy:

2 likes

Hahaha…grapjas :+1:t2::grin: …Liever dat hij gemaakt word…is echt een prachtig horloge …De Hi-line kom je wel vaak tegen maar vaak alleen no date…

Maar ik heb nog genoeg projecten liggen als je wil oefenen op Citizen’s hoor :+1:t2::grin:

1 like

Dat is ook een mooie Citizen Hi line.:+1:
Ik wist niet eens dat er ook modellen bestonden met datum. :smiley:
De diameter is inderdaad vrij groot met 36,4mm,dus mooi draagbaar.
Als de uren en minutenwijzers niet meer ronddraaien is waarschijnlijk de minutenpijp aan het doorslippen, hier moet dan een deukje in getikt worden of het pijpje moet iets vernauwd worden.
Dit is niet zo eenvoudig omdat je maar heel weinig kracht mag gebruiken. :confused:

3 likes

10 likes

Die is mooi!

23j hand winder. Heb ik nog wel liggen voor onderdelen. Van de mijne is het opwind mechanisme niet 100%

Wel balen. 3adjustments zie je niet vaak bij citizen.

1 like

Deze had je toch al wat langer?

1 like

Ja al veel langer…is toen een origineel glaasje uit Japan opgegaan :ok_hand:t2:

Toen ik hem kocht dacht ik dat het normaal was maar na een gesprek met Sweephand wist hij te vertellen dat ze vrij zeldzaam zijn…de no date zie ik regelmatig…

Edit: die van jou met die strepen kom ik amper tegen…maar ik bedoelde de normale no date :+1:t2::grin:

2 likes

Ik hou mij aanbevolen :+1:t2::smiley:

Waar haal jij dat vandaan of is dat zo bij 23 jewels? :face_with_monocle:

1 like