Citizen-only Topic

Bedankt voor de uitgebreide reply. Ik had op sweephand ook al e.a. gelezen over de caseback info maar ik wist niet dat ze bij de goedkopere modellen geen serienummer doen (seiko doet dat wel, bij elk horloge).

Het verbaast me wel want ik vind het uurwerk van dit horloge er ook niet goedkoop uitzien dus had dat niet echt verwacht. 21 jewels is voor een handwinder respectabel, de steentjes ook in schokprotectie en afgewerkte veerton. Het oogde voor mij meer als een mid-range uurwerk.

Maar wat betekent de 1802 op de dial dan?

2 likes

De variatie op de 1800 zie de text van Bert :+1:t2:

2 likes

Ja inderdaad deze Homer kan je jammer genoeg niet het exacte jaar en maand aflezen :roll_eyes:

1 like

Dit zegt Ranfft. Blijkbaar zijn de verschillen niet bekend.

Screenshot_1298

2 likes

1802 is gewoon gekoppeld aan het uurwerk

Op de wijzerplaat van de c026 voorbeeld van @Aqualand staat ook gewoon c020 en niet c026.

1 like

Maar wat is het uurwerk nummer dan? 1800 of 1802?

2 likes

Wie weet. Openmaken.

Ik droeg deze vandaag.

Ook een 1800 maar iedergeval geen 21 jewels. Misschien maar 7!

7 likes

Tja, ondank dat dit een uurwerk voor de “gewone Burger” was had het een goede kwaliteit. Zo goed, dat vandaag de dag nog heel van die horloges in gebruik zijn! Makkelijk te onderhouden en praktisch onverwoestbaar.

1802 is een variant binnen de 1800 familie. Jij hebt volgens de dial code een 1802 uurwerk aan boord…

1 like

Zie het schema: 17 Jewels…:wink:

Of een Young…die zijn door Citizen gemaakt voor jonge mensen en nog goedkoper als Het Homer uurwerk met 7 jewels…er kunnen geen rechten aan deze info worden geleend :rofl: …Ergens over gelezen :grin:

Edit: zie nu dat het ook een 1800 is dus waarschijnlijk 17 jewels :crazy_face:

Heel goed Nils! Een hoofdstuk apart, ik zal er eens een Topic over schrijven…

1 like

Thanks…heb er ergens bij Sweephand over gelezen …ook variaties met felle kleuren…deze kwam ik niet vaak tegen…

Lijkt mij zeer interessant :ok_hand:t2::smiley:

1 like

Mooi mooi (in Delft :smiley:) :+1:

1 like

OK, dan nu een controlevraag voor @koekoek na deze mini cursus. Welk horloge is dit Daniel en wanneer is hij gemaakt? :thinking:
Edit: welke uurwerk familie zit er aan boord?

2 likes

Maar waarom staat er dan geen 1802 op de caseback? :thinking: Ik heb hem nog een keer open gemaakt, de eerste keer zag ik niet zo snel wat. Maar ik zag nu klein onder de balans inderdaad 1802 staan. Wat op de wijzerplaat staat is dan altijd lijdend?

De eerste twee vragen zijn niet zo moeilijk. Maar ik zie bij deze niet zo snel een uurwerknummer staan op de caseback :thinking::thinking:

1 like

In mijn ervaring wel…1800 op de casebacks is de serie…zo zijn er ook met 6000 op de casebacks en andere…

1 like

Volgens mij staat het uurwerk ook in het casebacknummer…dus 7200 uurwerk…

Effe afwachten op @Aqualand :+1:t2::crazy_face:

1 like

Klopt volgens mij inderdaad. Familienaam staat als STEMPEL op de deksel (niet altijd, zie het voorbeeld hierboven!). Uit het CASE nummer haal je de familie, uit de Dial code het specifieke uurwerk BINNEN die familie…

2 likes

@koekoek zie reactie :arrow_up:

@Aqualand wat is bij deze het dial nummer?..is dit er één van de Leopard serie of V2?

Nee, het is 1 van de orange dial duikers hoger in dit Topic…

1 like