Bedankt voor de uitgebreide reply. Ik had op sweephand ook al e.a. gelezen over de caseback info maar ik wist niet dat ze bij de goedkopere modellen geen serienummer doen (seiko doet dat wel, bij elk horloge).
Het verbaast me wel want ik vind het uurwerk van dit horloge er ook niet goedkoop uitzien dus had dat niet echt verwacht. 21 jewels is voor een handwinder respectabel, de steentjes ook in schokprotectie en afgewerkte veerton. Het oogde voor mij meer als een mid-range uurwerk.
Tja, ondank dat dit een uurwerk voor de “gewone Burger” was had het een goede kwaliteit. Zo goed, dat vandaag de dag nog heel van die horloges in gebruik zijn! Makkelijk te onderhouden en praktisch onverwoestbaar.
1802 is een variant binnen de 1800 familie. Jij hebt volgens de dial code een 1802 uurwerk aan boord…
Of een Young…die zijn door Citizen gemaakt voor jonge mensen en nog goedkoper als Het Homer uurwerk met 7 jewels…er kunnen geen rechten aan deze info worden geleend …Ergens over gelezen
Edit: zie nu dat het ook een 1800 is dus waarschijnlijk 17 jewels
OK, dan nu een controlevraag voor @koekoek na deze mini cursus. Welk horloge is dit Daniel en wanneer is hij gemaakt?
Edit: welke uurwerk familie zit er aan boord?
Maar waarom staat er dan geen 1802 op de caseback? Ik heb hem nog een keer open gemaakt, de eerste keer zag ik niet zo snel wat. Maar ik zag nu klein onder de balans inderdaad 1802 staan. Wat op de wijzerplaat staat is dan altijd lijdend?
De eerste twee vragen zijn niet zo moeilijk. Maar ik zie bij deze niet zo snel een uurwerknummer staan op de caseback
Klopt volgens mij inderdaad. Familienaam staat als STEMPEL op de deksel (niet altijd, zie het voorbeeld hierboven!). Uit het CASE nummer haal je de familie, uit de Dial code het specifieke uurwerk BINNEN die familie…