Citizen-only Topic

damn! ik ga m’n laatste aankoop naar de hersteller moeten brengen, :disappointed_relieved:
het automatische gedeelte laat het afweten :sob:
het uurwerk loopt goed, blijft mooi op tijd lopen maar hij valt stil :face_with_thermometer:
dus van zo gauw de winkels terug open mogen gaat ie naar de hersteller. :drooling_face:
alweer een miskoop mss?? :thinking:

Vandaag lekker lite met de Titanium Skyhawk op Nato.

6 likes

!

Voor mijn Citizen vrienden die het “vintage vandaag” topic niet volgen… Ze zijn er met zwarte, blauwe, zilveren, oranje dial. En deze: de “two tone” oranje dial uit 1972 :kissing_heart:

17 likes

Vandaag binnen. Citizen Speedmaster. Mooi bruin leer op gezet. Leeft weer helemaal op

13 likes

Van MP voor een schijntje? :wink:

Yup. 50 eurioos

welke? heb ik een gemist?

1 like


23 likes

ik denk het niet maar het gaat om deze; :arrow_down:

image

spijtig dat we in dat vervelende corona gedoe zitten anders lag hij al bij de hersteller,
want ik wil natuurlijk wel weten of het goed komt met dat klokje en of ik moet uitzien naar een ander :thinking:

11 likes

Ik heb gisteren mijn eerste Citizen gekregen een promaster NY0040-17lek heel mooi die blauwe dail.
Nu vraag ik me af of je deze ook op tijd kan zetten via backhacking met mijn skx kan dat ook. Of is dit alleen mogelijk als het uurwerk nog niet veel reserve heeft opgebouwd ?
Ik hoop op uw kennis, blijf gezond.

11 likes

Gefeliciteerd met deze mooie aanwinst!

Ik heb even voor je gegoogeld want ik wist niet precies wat je bedoelde met ‘backhacking’ :wink:.

Het ontbreken van hacking is wel jammer. Ik zou gewoon wachten tot de secondewijzer richting de 12u gaat en dan de minutenwijzer goed zetten. Het lijkt me niet bevorderlijk voor het uurwerk als je dit regelmatig voor vele jaren doet.

Groeten van de mijne!

12 likes

Wat ik heb geleerd, is dat wel beter. Nog beter is om te wachten dat de gangreserve helemaal op is en dan klein beetje opwinden totdat de secondewijzer begint te lopen en dan pas back-hacking toe te passen.

Corrigeer mij, wanneer ik het verkeerd heb.

1 like

Nu weet ik nog steeds niet wat back hacking is. Kan iemand het uitleggen. Ik heb al gegoogled maar vond niks.

Best cool!

5 likes

Thanks voor de antwoorden.
@Petteflet backhacking is als je de kroon voorzichtig achteruit draait en zo de secondenwijzer stopt hierdoor kun je dan je tijd op de seconde precies timen.

2 likes

Hij is hier net (uurtje geleden) ook aangekomen. Hij kan ook Engelse dagen aangeven ipv Duits, wat je liever hebt…

2 likes

Gelijk maar omgedaan met het mooie weer: verrassend robust aanvoelend horloge met mooie wijzerplaat en een goed gealignde bezel (Eat that Seiko!). Ik had bijna al wat bandjes besteld, maar de bijgeleverde rubber band is erg fijn! Die blijft nog even!

16 likes

Mooie plaatjes. De mijne moet volgende week komen.

1 like

OK dan, deze nog maar eens. Een Aqualand CO28 titanium uit 1986. Het horloge is in nieuwstaat. Ik heb de complete set. Doos, duikfles, labels, kartonnen bescherming, plastic zak, inpak instructie, handleiding, garantiebewijs, factuur. Het horloge is nieuw geleverd aan de eerste eigenaar op de MALEDIEVEN. Die stempel staat ook in het garantiebewijs. Er komt een moment dat ik dit horloge laat gaan. Ben benieuwd in wiens handen hij dan terecht komt…

9 likes

Backhacking is de aangewezen methode en alom toegepast in de wereld van de Vostoks.
Ik ben niet anders gewend met mijn Amfibia.

Ook gedaan met mijn NY0040-09. Werkt inderdaad beter met weinig gang reserve. Met een Vostok werkt het eigenlijk altijd. :crazy_face:

1 like