Citizen-only Topic

Ja dat klopt, moet zeggen dat ik het een enorm leuk horloge vind heb het in de set gekocht met staal en rubber.
In een etui vond ik wel mooi alles compleet.
Ik heb hem nu op het stalen bracelet. Moet ook zeggen dat het geen hoogstaande bracelet is , maar het hoort bij de klok en dan wil ik hem ook zo dragen.
Zit best goed. Heb de rubberen band gelijk in kokend water gegooid en daar zit nu een mooie curve in zodat hij lekker om mijn pols zit. Het heeft de potentie om een favoriet in huize Spooler te worden.
Nu eens kijken of het een beetje goed de tijd bijhoud.
Dat zal later blijken.
Al met al zeer tevreden met mij eerste Citizen.

15 likes

Ik ben ook heel erg benieuwd hoe mijn eerste Citizen Promaster gaat bevallen. Hopelijk komt hij morgen binnen.

4 likes

Dat zal niet tegenvallen erg mooi en comfortabel. Alleen de lume tja… als je seiko gewend bent laat ik het zo zeggen.
Het is effe wenne :wink:

1 like

Tja. Voors en tegens. Objectief blijven he.

Het blijven 2 merken. Verschillende bedrijven eigen filosofie.

Maar alles inhouse

Dus, Citizen doet ook alles in-house? Ook de mechanische uurwerken? Nice! Daar hou ik van.

1 like

Er is denk ik zowat alles subjectief als het om horloges gaat De een vind dit mooi de ander niet. De lume is niet erg goed dat is mijn zeer subjectieve mening :wink:
Maar acceptabel zeer zeker. Ik meen dat er zelfs een upgrade is geweest van de lume in de opvolger NY0080 Serie die hebben mooie blauwe lume.

Miyota=Citizen…dus denk het wel.

1 like

Jazeker. Citizen heeft ze allemaal zelf ontwikkeld. Het 8205 uurwerk wat vast in de ny008x horloges zit is een ontwikkeling van uit de seventies.

Lang en goed over na gedacht. De jaren 60 waren wild qua uurwerken. Alle ontwikkeling van de eigen automaten waar veel verschillende types van waren.
Heel divers naar nu met maar een paar types. Met als automaat die nu nog steeds in heel veel horloges word gebruikt. Echt al jaren en jaren 8202, 8203 en nu de 8205 waar bij de verschillen echt minimaal zijn.

Echt miljoenen van gemaakt.

7 likes

Wat heeft de 8205 anders dan de 8203?
Of zitten er meer jewels in op strategische plaatsen.
Ik dacht dat beide series hetzelfde uurwerk hebben.


Het horloge is nog niet van mijn pols geweest echt een topper

10 likes

Toen ik dit filmpje bekeek, leken ze het op het vlak van Lume nog niet zo slecht te doen? Wel de eco drive versie:

1 like

Ja je moet niet vergeten dat deze stamt uit 1997 de lume op de wijzers is goed. Maar de uurmarkers verliezen snel de intensiteit en blijven dan na-gloeien. Ik zal kijken of ik een side by side kan posten.
Ik ben erg tevreden hoor maar er is verschil.

10 likes


10 likes

Net binnen, echt tevreden ermee:

17 likes

Hoe is de bezel? Iets te veel spelling en/of doffe clicks??

10 likes

Wow mooi zeg! Gefeliciteerd! Die sunburst is toch wel erg mooi als ik hem zo zie :slight_smile:

1 like

Dank! Hij bevalt erg goed. Tot op heden loopt hij ook zeer nauwkeurig. Overdag +0.5-+0.9 sec/dag. 's Avonds met wijzerplaat omhoog een stukkie harder: +9,7 s/dag. Al met al zeer netjes. Maar dat zijn de 1e 24 uur nog maar.

1 like

Tis weer goed weer voor foto’s.

13 likes

Alles is persoonlijk uiteraard, maar ik heb direct het standaard rubber vangen. 30 seconden om gehad voor een foto. De stalen band heb ik niet en wilde ik ook niet, wegens erg gammel.

Het horloge is een klassieker in elk geval.

Geniet ervan! Doe ik ook.

1 like

Toevallig was ik net op zoek naar een zwarte of blauwe NY0040, helaas net de aanbieding misgelopen. :disappointed_relieved:

Ook twijfelde ik over de bracelet erbij of op rubber, maar na het zien van deze review lag ik helemaal dubbel en ben ik daar wel over uit denk ik.

1 like

Die timing overdag is wel erg netjes! Wellicht 's nachts toch net wat anders wegleggen? Al is +9,7 sec/dag te overzien :slight_smile: