Citizen-only Topic

Gaaf😊…bovenste lijkt er op…kreeg reactie van Sweephand terug dat dit ‘expert’ modellen zijn(weet niet wat dat inhoud) misschien test modellen voor nieuwe horlogemakers ofzo🤔

Maar die van mij is 36 mm…jij zij dat die bovenste ook een kleintje was van ± 33 mm zoals een andere die ik van klokkengek heb overgenomen…ben dus benieuwd hoe breed die van jou is…?

Vond het bandje van deze niet zo mooi…felblauw…

Had nog ergens donkerblauw liggen…past veel beter vind ik…wat een verschil een bandje kan maken😊


1 like

Tja - een expert was in mijn tijd:smirk: iemand die van iets heel veel wist - tegenwoordig duidt het geloof ik meer op iemand die urenlang over weinig kan blijven praten - Voetbal, ander terrorisme & Rusland analisten enz… Maar misschien bedoelen ze bij Sweephand wel ‘export’ - want exporteren van technische produkten was in de eind vijftiger begin zestiger jaren nog best wel een uitdaging voor de Japanse bedrijven?!

1 like

Zou zomaar kunnen dat hij een schrijffout maakte…heb de vraag nog gesteld wat dat inhoud…
Maar dat verhaal van jou heb ik ook eens gelezen…
Maar hoe breed is die kleine zilveren nou?

1 like

Vraagje: Hoe zeldzaam is mijn Citizen “Sailhawk” JR4045-57E?
Zijn er veel in omloop?
Is het een liefhebbershorloge?

2 likes

Die bovenste handopwinder toch?? Tja met sommige bandjes lijkt die wel ruim 38mm, maar ik heb hem speciaal voor jou even opgemeten: 32mm zonder kroon Nils

1 like

Ja die…aha wilde ik graag weten, die van mij is 36…zie het vaker dat er kleinere en grotere maten zijn…bedankt @domega🖒

1 like

Blauwe rubber band eraf, stalen band erop.
Met dank aan @GMTplus1.

6 likes

Joah

Vond het wel een interessant artikel om te delen. Volgens mij had @RobertGerard dit nog niet gedaan :wink: … Vond de zwarte wel mooi (en te duur)!

1 like

waar zie jij prijzen dan?

Cost for both these models may induce a bit of sticker shock at first – expected price is $3,500, and they’ll be available this fall.

2 likes

oeps…

1 like

Hoort hier…vandaag binnen…mooie staat en mooi maatje deze ook😊

11 likes

Mooie aanwinst Nils! van harte :+1: :relaxed:

Hier aan de pols vandaag zijn tegenhabger van de Seiko fabrieken:

Fijne dag kerel! :relaxed:

3 likes

Hey…bedankt man! Aparte modellen die pepsi…mooi die van jou🖒…Is dat een originele band die er opzit?

Fijne dag!

1 like

Ha Nils, ik vind ze allebei mooi van Citizen en van Seiko :relaxed:

Er zit een duurdere band om, want de originele Seiko jubilee band is ronduit waardeloos. Dit is een Super Jubilee van Strapcode.com met solid links en solid endlinks. Steviger en minder gerammel dus :relaxed:

1 like

Aha…mooi…beter dan dat gerammel(irritant)

Staat echt heel mooi🖒

1 like

Deze band was ongeveer 80 euro, maar topkwaliteit. Is het geld dik waard :+1:

1 like