Citizen-only Topic

@Efdjeedjee Wat is de afstand lug to lug? Heb nogal dunne polsen…

antwoord houdt je van me tegoed, ben even een paar daagjes niet thuis (en daar ligt ie uiteraard)!

1 like

Hier op WUS…


Zelfde model maar dan rosé/gold

Na veel Seiko ook weer eens een citizen. Stepped dial is erg mooi :+1: Toch vind ik het bijzonder hoeveel ze op de caseback zetten en hoe weinig relevante informatie is :joy:

3 likes

Heb je een foto van de caseback dan ?

Model en uurwerk kon ik niet ontcijferen

3 likes

Matched pair.
Waar mijn meisje trouwens pas eind volgende week in de Dordogne achterkomt want de hare ligt op haar kussen in de dichtgeklapte Holtkamper. :heart_eyes:

5 likes

Is van 1970 juni en er zit een 810 uurwerk in, het nummer met de 4- ervoor geeft meestal het uurwerk aan en als het goed is staat dat ook op de voorzijde onder 6 uur rechtsonder…gaaf ding man!

Was het een batterij erin en lopen en hoe is de algemene staat?

1 like

Leuk setje en hele leuke verassing🖒…hopen dat ze niet ook op HF kijkt​:lying_face::joy:

Dank voor de info. Maar als ik op sweephand kijk lijkt het alsof er een 840 of 880 uurwerk in zit :thinking: Daarom begreep ik het ook al niet helemaal. Er staat op de voorkant inderdaad een 6.

Algemene staat is zeer goed. Ik zou eigenlijk het glaasje nog moeten poetsen en dan is hij echt in prachtige staat. Lopen is nog wel een probleempje. Ik weet niet precies welke batterij er nou in moet. Hij loopt in ieder geval wel maar hij loopt nu te traag maar dat komt wellicht door de verkeerde batterij. Ik dacht LR/SW43 maar dat lijkt niet te passen ofzo.

1 like

Nope, ze is een echte internotter.

Klokje van jou nog altijd even blij mee als op dag 1

2 likes

Ook geen ster in maar in mijn Hisonic zat een verkeerd batterijtje en daar ging een 355 in, wat dat inhoud weet ik ook niet en het moet zilveroxi zijn ofzo?

Mooi man🖒☺…is en blijft een mooi apparaat😊

@MartijnV weet denk ik wel welk batterijtje erin moet?

Dat is een equivalent van een LR44. Die zijn dikker en passen al helemaal niet. Ik heb namelijk juist het idee dat het batterijtje te dik is. En een van de schoerfjes van het batterij houdertje ontbreekt helaas. Het gekke is namelijk dat als ik het batterij houdertje er af laat hij gewoon werkt maar als ik hem er op schroef hij stil gaat staan. :upside_down:

1 like

Batterijtje op z’n kop er in toch?

Gewoon met het plusje omhoog zoals normaal. Dat is in ieder geval wat ik op internet zie.

1 like

Dan is dat alleen bij de Hisonic denk ik🤔

Edit: ook van 810 serie je hebt gelijk batterij gewoon normaal…

2 likes

Krijg nou wat…
Een batterij én een onrust?

2 likes

Hij werkt nu in ieder geval met de goeie batterij. Nu nog even de gaten houden of hij ook op tijd loopt. Denk jij trouwens dat de mesh band origineel is? :thinking:

1 like