Citizen-only Topic

Heb je een foto van de caseback dan ?

Model en uurwerk kon ik niet ontcijferen

3 likes

Matched pair.
Waar mijn meisje trouwens pas eind volgende week in de Dordogne achterkomt want de hare ligt op haar kussen in de dichtgeklapte Holtkamper. :heart_eyes:

5 likes

Is van 1970 juni en er zit een 810 uurwerk in, het nummer met de 4- ervoor geeft meestal het uurwerk aan en als het goed is staat dat ook op de voorzijde onder 6 uur rechtsonder…gaaf ding man!

Was het een batterij erin en lopen en hoe is de algemene staat?

1 like

Leuk setje en hele leuke verassingšŸ–’ā€¦hopen dat ze niet ook op HF kijkt​:lying_face::joy:

Dank voor de info. Maar als ik op sweephand kijk lijkt het alsof er een 840 of 880 uurwerk in zit :thinking: Daarom begreep ik het ook al niet helemaal. Er staat op de voorkant inderdaad een 6.

Algemene staat is zeer goed. Ik zou eigenlijk het glaasje nog moeten poetsen en dan is hij echt in prachtige staat. Lopen is nog wel een probleempje. Ik weet niet precies welke batterij er nou in moet. Hij loopt in ieder geval wel maar hij loopt nu te traag maar dat komt wellicht door de verkeerde batterij. Ik dacht LR/SW43 maar dat lijkt niet te passen ofzo.

1 like

Nope, ze is een echte internotter.

Klokje van jou nog altijd even blij mee als op dag 1

2 likes

Ook geen ster in maar in mijn Hisonic zat een verkeerd batterijtje en daar ging een 355 in, wat dat inhoud weet ik ook niet en het moet zilveroxi zijn ofzo?

Mooi manšŸ–’ā˜ŗā€¦is en blijft een mooi apparaat😊

@MartijnV weet denk ik wel welk batterijtje erin moet?

Dat is een equivalent van een LR44. Die zijn dikker en passen al helemaal niet. Ik heb namelijk juist het idee dat het batterijtje te dik is. En een van de schoerfjes van het batterij houdertje ontbreekt helaas. Het gekke is namelijk dat als ik het batterij houdertje er af laat hij gewoon werkt maar als ik hem er op schroef hij stil gaat staan. :upside_down:

1 like

Batterijtje op z’n kop er in toch?

Gewoon met het plusje omhoog zoals normaal. Dat is in ieder geval wat ik op internet zie.

1 like

Dan is dat alleen bij de Hisonic denk ikšŸ¤”

Edit: ook van 810 serie je hebt gelijk batterij gewoon normaal…

2 likes

Krijg nou wat…
Een batterij Ʃn een onrust?

2 likes

Hij werkt nu in ieder geval met de goeie batterij. Nu nog even de gaten houden of hij ook op tijd loopt. Denk jij trouwens dat de mesh band origineel is? :thinking:

1 like

Ja wat ik me herinner staat er Citizen op de sluiting toch? Heb met mesh Citizen wel altijd zoiets van: hebben ze gewoon een Citizen slotje op een mesh band gezet ofzo☺

Als hij goed loopt…dan is het volgens mij 30-60 seconden per dag sneller of langzamer…die van mij meestal langzamer

2 likes

Hoe bedoel je?

Citizen op de sluiting. Band vrijwel in mint staat. Maar ik vroeg me af of dit ook de originele band voor dit model is.

Ze zouden toch wel preciezer moeten kunnen lopen dan dat? Met motor ipv veer heb je geen last van het verschil tussen volledig opgeladen veer en bijna leeg. Met nieuwe batterij loopt hij iig stuk beter op tijd :grin:

2 likes

Ja Bulova heeft toen in de tijd belooft dat ze binnen een minuut moeten lopen per MAAND…mijn Hisonic red dat wel…maar de Cosmotrons niet…terwijl daar ook een kopie inzit van de Bulova Accutron…Citizen mocht als enige de accutron van Bulova zelf maken en hun eigen serienumer daarvan maken.Ik denk dat de Cosmotrons ook afgesteld kunnen worden ofzo…

1 like