Citizen-only Topic

Ja wat ik me herinner staat er Citizen op de sluiting toch? Heb met mesh Citizen wel altijd zoiets van: hebben ze gewoon een Citizen slotje op een mesh band gezet ofzo☺

Als hij goed loopt…dan is het volgens mij 30-60 seconden per dag sneller of langzamer…die van mij meestal langzamer

2 likes

Hoe bedoel je?

Citizen op de sluiting. Band vrijwel in mint staat. Maar ik vroeg me af of dit ook de originele band voor dit model is.

Ze zouden toch wel preciezer moeten kunnen lopen dan dat? Met motor ipv veer heb je geen last van het verschil tussen volledig opgeladen veer en bijna leeg. Met nieuwe batterij loopt hij iig stuk beter op tijd :grin:

2 likes

Ja Bulova heeft toen in de tijd belooft dat ze binnen een minuut moeten lopen per MAAND…mijn Hisonic red dat wel…maar de Cosmotrons niet…terwijl daar ook een kopie inzit van de Bulova Accutron…Citizen mocht als enige de accutron van Bulova zelf maken en hun eigen serienumer daarvan maken.Ik denk dat de Cosmotrons ook afgesteld kunnen worden ofzo…

1 like

Als in: “Mechanisch en elektrisch samen in 1 behuizing?”

1 like

Jip…hybrides, de voorlopers van de Quartz🖒☺

1 like

Weer wat geleerd…

2 likes

De cosmotrons is toch een heel ander uurwerk dan een Bulova stemvork? De mijne zoemt helaas niet in ieder geval.

1 like

Ja…is een tecnisch verhaal, zal ik ook weer eens moeten lezen​:grin:…Maar het zijn sneltikkers(36000) maar zonder stemvork ofzo​:thinking::slight_smile:

De enige die zoemt is de Hisonic

Er zijn trouwens veel verschillende cosmotron uurwerken met verschillende beat rates (18k 21.6k 36k en volgens mij zelfs een gekke 41k ofzo). Dat stukje op sweephand is erg interessant.

1 like

Ja…je ziet door de bomen het bos niet😁…Moet je de reacties onder de info eens lezen, daar komen ook heel veel verschillende modellen en info nog naar voren🤥

1 like

Hopelijk is dit de juiste plaats om mijn vraag te stellen, maar iemand dit al meegemaakt met een Citizen?

http://imgur.com/5nvjrwX

Let op de dagaanduiding wijzer. Verkoper geeft ook aan dat de datum niet meer wisselt. Kan dit uberhaupt gefixed worden? ONline vond ik geen soortgelijke gevallen, dus dan wend ik me maar tot HF :slight_smile:

1 like

Dit is een vraag voor @PeterLC denk ik🤔

1 like

Hele goede kans dat het horloge gewoon opnieuw moet worden ingesteld.
als ie langdurig in het donker gelegen heeft is ie al zijn instellingen kwijt en klopt er niets meer van de wijzerposities.
volledig resetten en dan de wijzers allemaal in de posities zetten zoals in de handleiding staat.

2 likes

Dus misschien toch het gokje waard… :hushed:

Zou effe wachten wat peterlc zegt…misschien heeft de verkoper het ook al geprobeerd om te resetten…

2 likes

Ik heb inderdaad ook wel eens een Seiko gehad die niet wilde resetten. Kan ook een probleem in het circuit of keyless works zijn.

1 like

Nou, ik denk 't niet… :smile: …ben geen kwarts-man, sorry!

1 like

Oke🖒…foutje bedankt!:wink:

8 likes