Citizen-only Topic

Oh oke…ja dan HF en UF en Ebay in de gaten houden…komen wel eens langs🖒😉

1 like

:wink:

Slechts 1 Citizen in mijn collectie

12 likes

Wél een hele mooie.

2 likes

Mijn nieuwe Citizen is onderweg vanuit Japan CITIZEN Attesa AT8040-57E.
Nog even wachten dus, zal wel posten als hijbinnen is, w=samen met de familie.

2 likes

Ordinaire crosspost van gisteren ter ere van het feit dat ik een mooie vintage Citizen bemachtigd heb hier op het forum. Zal hem meteen posten als hij binnen is, ben zelf heel benieuwd hoe hij staat op de pols…

4 likes

Iemand ervaring met deze man, ene Bogdan? Doet onderhoud en restauratie van vintage Citizens, blijkbaar ook de notoir moeilijke chrono’s… website is zowieso een bezoekje waard, zeer compleet en veel info en pics!

1 like

Die heeft ook veel contact met Sweephand, die heeft een groot blog om info te vergaren over Citizen vintage omdat daar weinig van bekend is(was)

2 likes

thanks Slin, die had ik nog niet gevonden, ga ik ook eens rondneuzen!

1 like

Graag gedaan!🖒…over die Bogden al veel gelezen dat hij veel projecten doet met Sweephand(Stephen)…sweephand is ook actief op WUS…:slight_smile:

1 like

Ik ben op zoek naar een leuke military/field watch van ons aller citizen. Suggesties? Ik kwam deze tegen: https://www.jomashop.com/citizen-watch-aw0050-82e.html ze noemen t een sportwatch maar eigenlijk is dit een military toch? Prettig weekend alvast!

2 likes

Ben je ook into vintage? Die je laat zien is 43mm…heb je een dikke pols?

Dit vind ik een leuke vintage die af en toe op ebay verschijnt…is 40mm en een automaat

Of je kan voor nieuwer gaan van de Royal Commando’s

https://m.ebay.nl/itm/CITIZEN-Royal-Marines-Super-Tough-BN0110-06E-rrp-299/162755822703?hash=item25e500c46f:g:xiwAAOSwuhRZ4JWO

Nog een suggestie:

https://www.horloge.nl/citizen-eco-drive-zwart-herenhorloge-met-dag-datum-bm8476-23ee.htm

Of zoiets die in verschillende kleuren te krijgen is:

https://www.horloge.nl/citizen-eco-drive-solar-herenhorloge-met-datum-aw5005-12x.htm

2 likes

Haha wow, thx voor de info. Heb geen bescheiden polsje in die zin dat 42, 43 ideaal is denk ik. Al heb ik bijv ook ecozilla en draagt deze ook prettig! Zit nu ff op een verkaardag dus kom nog terug op al je suggesties!

1 like

Fijne verjaardag🖒☺

Mwa haha lichte neiging tot escapisme (je kent het, familie-zit-feestje met kaasjes en worstjes met ooms en tantes die nooit gestudeerd hebben maar wel heilig overtuigd zijn dat ze de oplossing weten voor diverse complexe wereldproblemen). Dus van de tijd maar eens gebruik gemaakt om toch je links te checken. Vind van allemaal de vintage automaat nog de meest aansprekende. Kende overigens alle modellen wel. Vind de royal marines ook altijd leuk ogen maar zo zonde dat ze daar t royal marine logo op hebben geprint. Het wordt allemaal zo druk. Wat betreft de
Overige eco drive modellen vind ik mn eigen suggestie vooralsnog de beste (wij van wceend). Ik denk dat ik toch hou van een klassieke military look. Waarschijnlijk ook de reden dat ik van al je suggesties
De automaat
De mooiste vind!

2 likes

Ken die verjaardagen ja​:lying_face:…Die automaat heb ik pas weer gezien op ebay voor rond de €100-120 maar die heb ik al een paar keer gezien maar dan zijn ze ook weer snel weg…dus afwachten en steeds ebay checken, zo heb ik het ook gedaan…succes met jagen🖒:wink::slight_smile:

1 like

Deze kan ik je aanraden - loopt prima en authentiek miltairy model. Is wel een echte vintage dus niet het formaatje polskeukenklok - maar misschien nog wel redelijk aan te komen in Azië… ATM zou als ik me goed herinner betekenen dat deze voor Maleisië is geleverd google maar eens even als je dit model leuk vind

3 likes

BM op zwart canvas:

6 likes

Dank u vior de suggesties! Ik ga ebay in de gaten houden! Het zwarte canvas doer veel goeds voor de bm!

Sorry even niet heel strak on-topic maar de Pulsar (excuus nogmaals) G10 (L) Quartz lijkt me toch een fraaiere Military look bieden dan wat er tot nu van Citizen voorbij kwam op je vraag…Overigens net als de CWC die ik op HF regelmatig zie voorbij komen