Citizen-only Topic

Mooi hoor !
Welke maat is je pols ?

Opwindertje

4 likes

Wachten op de autokeuringā€¦

3

6 likes

10 likes

Kan iemand mij meer vertellen over deze Citizen model 62-8816. Welke modellijn had zoā€™n logo onder aan de wijzerplaat. En waar stond die voor?

6 likes

Bij zulke vraag ik mij dat ook altijd af, je komt ze niet tegen op de bekende CTZ sitesā€¦Vraag mij af of ze niet Koreans zijn omdat Citizen in de 70 jaren een fabriek voor casebacks in Korea had gezetā€¦Mischien mochten ze ook een aantal horloges uitbrengenā€¦blijft gissen. Wat staat er pp de caseback?

1 like

Ja over Seiko is er veel te vinden maar bij Citizen is er een stuk minder documentatie te vinden. Of ik zoek niet op de juiste plekken.

1 like

Als je gaat googlen op bv Citizen Leopard of Cosmotron ofzo dan zet ik er meestal even Sweephand achter en dan vind je meestal veel info op Stephen zijn siteā€¦(vintigecitizenwatches is ook een goeie :wink:)

Oh deze is weer lekker vaagā€¦ :open_mouth: ā€¦er staat geen serienummer op dus zou geeneens weten van welk jaar deze isā€¦ :open_mouth:

Bij deze wel en dan is hij van 1975 mei( het lange nummer)

2 likes

Hierbij mijn citizens. De eerste is tevens mijn allereerste horloge, 20 jaar oud6d2680d9c6a5d8f9e46333a638b1a2ff80963426_1_281x500

7 likes

Ik heb een vraag ivm Citizen radio controlled - eco drive horloges. Gaat de grote wijzer vooruit met sprongen van een minuut (zoals bij Junghans) of geleidelijk aan (per 20 sec) bijvoorbeeld?

1 like

Geleidelijk aan met 6 stapjes van 10 seconden :smile:

1 like

Dit model zie je niet zoveel.

6 likes

Even crossposten:

5 likes

Dankjewel! Zou Junghans dan het enige merk zijn waar de grote wijzer in stappen van Ć©Ć©n minuut vooruitgaat (zoals een stationsklok)? Ik spreek wel enkel over radio gestuurde horloges.

De mijne.

Die op jou foto is een bicolor. Dat is wel aardig uniek

Deze staat op the baai. Nos

3 likes

Tssā€¦ ik check de mijne net. En heb hem even schoon gemaakt. De bezel ring zag er wat vreemd uit.

Nu na een peutertje later ziet die er zo uit.

Een heel dun ringetje er op geplaktā€¦ ik heb de bezel los gemaakt en schoon gemaakt. Gesmeerd en terug geplaatst. Ik laat de nep ring er af.

3 likes

Moeten we daar nu ook al voor gaan opletten? Een prothese op de bezelā€¦ :roll_eyes:
De mijne is overigens titanium/bicolor, heb momenteel geen foto van de achterzijde bij de hand :smiley:

2 likes

Titanium zelfs. Mooi man. Een zeldzaam geval.

Eco drive klikt als een quartz, maar tikt niet zo luid als een Junghans

Geen idee, weet alleen dat elke 10 seconden de minuten wijzer licht vooruit springt, dus niet 1 maal per minuut. :stuck_out_tongue_winking_eye: