Citizen-only Topic

Uploaden…

Vandaag toch maar eens op een “ijzertje” geprobeerd, wat een geweldenaar :ok_hand:

4 likes

Ik heb een koopje om gedaan. Gekocht als zijnde stuk. Deksel er af om de batterij te checken. Zie ik een kruiskop schroef. Is bij de laatste batterij wissel waarschijnlijk het schroefje dat het plaatje over de batterij vasthoud kwijt geraakt. Heeft die oekel er miniatuur parker in gedraaid… :fearful::fearful::fearful:

Ik heb nog wel een originele liggen… :grin:

3 likes

10 likes

Heb niet zoveel Citizen 's, omdat ik van zuivere automaten houd.

Maar dit is mijn favourite Citizen Dresser :

Waarom favourite ?
Omdat ik de wijzerplaat heel erg mooi vind.

10 likes

Naar aanleiding van mijn voorstel topic. De twijfel is ontstaan of het hier om een originele wijzerplaat gaat. De kleur is nergens anders terug te vinden, maar alle markeringen (uurwerk aanduiding, lettertypes, subdials, applied logo) lijken wel te kloppen…

Iemand die licht kan schijnen op de situatie?

5 likes

Hallo,

Deze is vorige week binnengekomen brand new maar iets te groots voor mn pols. Mocht je interesse hebben stuur me een berichtje. Anders gaat hij na het weekend netjes op t blauwe gedeelte. Het liefste heb ik dat ie bij een mede citizenlover om de pols beland:)

4 likes


Mijn recente aanwinst de Citizen Attesa 8040 JDM.

14 likes

:+1:

1 like

Gaaf :smiley:

1 like

Welk typenr is dit? Mooi horloge

1 like

Dit is de Citizen Attesa AT8040 57E duratect titanium JDM Eco-Drive Radio Controlled. Ik heb hem net in het blauwe gedeelte gezet, daar staan alle specs in.

1 like

Weet hier iemand meer over de Citizen Crystal Seven

Wat voor uurwerk zit er in deze 30 jewel horloges?

Sowieso 30 steentjes…

4 likes

https://vintagecitizenwatches.com/tag/citizen-crystal-seven/

De 5204

Niet meer van mij.
Maar was een mooie :slightly_smiling_face:

3 likes

Bedankt, even gelezen, ze hebben het over een 27 jewel en 33 jewel. Maar niks over een 30 jewel?

Klopt, maar er schijnen wel vaker andere calibers in te zitten dan op de dial vermeld staat, open maken is de enige weg naar zekerheid denk ik.

1 like

Ik zag deze op WUS mooi horloge.

http://www.watchuseek.com/pre-baselworld-2018-citizen-eco-drive-perpetual-t/?utm_medium=email&utm_campaign=WatchUSeek.com_new-content-unsold&utm_source=WatchUSeek.com20180312

10 likes

Helaas iets te groot (43mm) voor mij, maar idd erg gaaf :+1:

Grappig in de tekst erboven staat 42mm en daaronder idd 43mm

Op Citizen is deze ook 42mm

1 like

Dan is het op het randje… :wink:
Misschien toch proberen. Al wacht ik wel even op Nils, die zal hem vast al wel besteld hebben :smile:

2 likes