Citizen promaster aqualand co28

De C026 is niet van gecoat staal, maar de voorloper van de C028 het verschil zit hem in de bezel en de deksel van de dieptemeter, de gecoate versie is de PVD.
En de C026 is zeldzamer dan de C028 omdat er daar minder van zijn gemaakt.
Abel weet het je precies te vertellen :wink:

1 like

De C026 en C028 zijn inderdaad beide van titanium, net als de C027 en C029, met als verschil dat de oneven nummers (ook C021 en C023) de diepte in feet weergeven in plaats van in meter.

De versie van staal met (kwetsbare) zwarte coating is altijd een C023 en er staat BASE METAL IB op de achterkant. Deze is alleen geproduceerd in 1992. Ook zeldzaam, maar een stuk minder duur.

Kleine correctie, de BASE METAL IB is er ook als C022 (dus met de diepte in meter), maar ook die is alleen in 1992 geproduceerd.

Je hebt gelijk, de C026/C028 zijn beide van titanium, was ff in de war dat de C026 van staal was aangezien die ook enorm veel lijkt op de C023 die ik thuis heb liggen, achter op mijn deksel staat idd IB Base Metal.

Ontzettend bedankt mannen. Ik ga het even overleggen.

1 like

Bereid ze er thuis maar op voor dat je een grote stapel flappen moet neertellen voor een mooie C026,28,29​:rofl::rofl::rofl::money_with_wings::money_with_wings::money_with_wings::money_with_wings::credit_card:

Je wordt maar één keer 50 toch? :partying_face: :partying_face: :partying_face: :partying_face: :partying_face: :partying_face: :partying_face:

Er staat trouwens een flink gebruikte (maar werkende) C028 op eBay voor €750 en een nette full set C026 (ook werkend) voor €2500. Er zijn dus opties voor elk budget. :upside_down_face:

Er was trouwens een tijdje terug iemand op marktplaats met een gezocht advertentie. Ik liet hem voorzichtig weten wat de prijzen zijn tegenwoordig. Hij was zwaar verontwaardigd en vond de titanium versie niet meer waard dan het dubbele van de stalen versie (die ook al richting de €300 gaat voor een net exemplaar).

Tja, ik zou zelf geen stuiver geven voor de Zwitserse klokken waar veel mensen weg van zijn en vele duizenden euro’s voor betalen, maar er is nu eenmaal zoiets als vraag en aanbod en verschillende mensen hebben verschillende bedragen over voor mannensieraden…


Dit is mijn full set C026 uit 1987

3 likes

Waar staat die te koop? :wink:

Niet te koop is die van mij😁

Ook niet voor €10.000???

Dan mag je al mijn horloges hebben :rofl::rofl::rofl::rofl:

1 like

Zoek je er nog steeds een dan?

Jazeker

Tja voor een mooie originele onverprutste versie ga je toch gauw tussen de 1500 en 2000 euro betalen.

Ik kan het niemand kwalijk nemen als ze dat te veel vinden, maar het is wel fair om een budget te communiceren.

Ik heb de moeite genomen te registreren en ik krijg radiostilte na een vriendelijke reactie op een PB. Als je er bij had gezet “voor €750” dan had ik me die moeite kunnen besparen. Als er nog interesse is, hoor ik het wel in de PB, verder wens ik je veel succes met de zoektocht. :green_heart: :+1:

1 like

Ik heb wel gereageerd op je PB, maar zo te zien is die nooit verstuurd.

De techniek laat ons soms in de steek, kan gebeuren.