Citizen promaster aqualand co28

Beste HF’ers,

Een collega van mij verlangt naar dit specifieke horloge en hoopt deze voor zijn 50ste verjaardag te kunnen bemachtigen (die komt er sneller aan dan hij zou willen).
Zijn obsessie voor dit specifieke model begon bij hem als klein mariniertje (daar was je een baasje wanneer je deze had), maar het is er uiteindelijk nooit van gekomen.
Ik weet dat het een lastig exemplaar is, maar als het ergens moet lukken is het wel hier en via jullie :wink:
*plaatje voor de sfeer:

2 likes

@Syntaxx kun jij hier iets zinnigs over zeggen misschien? Jij hebt in dat Citizen wereldje gezeten…

2 likes

En @Abel, volgens mij zijn foto.

2 likes

Correct. Was 1 van de betere die ik kon vinden.

1 like

Hier nog een! :drooling_face:

Hoi, dat horloge is reeds niet meer in mijn bezit.

Ik heb enkel deze nog

Die blijft in de verzameling. Succes met de zoektocht. Wel een duur kadootje tegenwoordig :moneybag::money_with_wings:

Snap ik en tnx. Ik probeer zijn vrouw te helpen, omdat dit duidelijk een behoorlijke zoektocht wordt.

Misschien helpt t als je een referentienummer hebt met zoeken…

Ja ik kan hier zeker wel iets zinings over zeggen. Thnx voor mij te taggen @MannetjeMar
Laat ik beginnen met dat het horloge wat jou collega zoekt een zeer uniek en zeer gewild model is maar bijna niet vindt baar is. Het is het oude model waar nog 3 batterijen in moeten ipv de huidige Jp2000 waar er eentje in moet. Heb zelf beide gehad maar de C028 is wel een uitblinker alleen waar jou collega wel rekening moet houden is dat van deze (oude) horloges de printplaat nog wel een stuk wil gaan en dan heb je een donor nodig en die zijn zeer schaars…

Ik heb dit model niet liggen maar meende nog wel de stalen (gecoate variant), wat jou collega zoekt is de C028 dat is de titanium variant. Zal thuis is op onderzoek gaan, horloge moet zowiezo opgefrist worden bij Stam in Rijswijk(Citizen Repair Center) en ik twijfel zelf of ik hem wel wil verkopen aangzien ik hier veel duiken mee heb gemaakt alleen is er op den duur water in gekomen wat niet ten goede is gekomen voor het horloge.

Ik zal mijn ogen ook open houden maar deze horloges zijn erg prijzig mocht je ze vinden…

Al met al het zal een flinke zoekt tocht worden, ga mijn best doen :wink:

3 likes

Ik waardeer je moeite en uitleg enorm Mark.
Hij weet zelf ook dat het bijzonder lastig is en het gaat inderdaad specifiek om de titanium uitvoering.
:crossed_fingers:t3: dan maar :sweat_smile:

2 likes

Geen probleem, als ik kan helpen doe ik dat🫶

1 like

Mannetjemar kan jij mij even berichten?
Groet, Willum

1 like

@Willum je hebt op mijn bericht gereageerd maar je wilt dat @MannetjeMar je een bericht stuurt of bedoel je dat ik jou een berichtje moeten sturen?

1 like

Even een upje voor dit topic. Nog steeds opzoek :ok_hand:t3:

Ik dacht dat je er een had gevonden?

Ik weet eventueel een C026 te koop in NL, de eerste titanium Aqualand en voorganger van de C028, zoals gedragen door Enzo in The Big Blue. Je kunt me een berichtje sturen.

@Syntaxx Mark, weet jij of dit overeen komt met wat ik zoek? :point_up_2:t2:

Het zijn praktisch dezelfde horloges, maar zoals de C20 de C22 werd, werd de C026 de C028. Uiterlijk zijn ze bijna niet te onderscheiden, en of de mariniers vroeger een C026 of C028 droegen zal afhangen van wanneer ze hem kochten. De C026 werd gemaakt vanaf 1986 en de C028 vanaf 1989, maar er zullen mogelijk nog C026s op voorraad zijn geweest begin jaren 90.
Gezien wanneer de film The Big Blue is gefilmd, kan het horloge van Enzo in ieder geval geen C028 zijn geweest, dat maakt de C026 de “enige echte” Aqualand Enzo, en aangezien hij ook korter is geproduceerd en dus zeldzamer, ligt de prijs over het algemeen iets hoger. Maar ze gaan allebei richting de €2000 dus bezint eer u begint.

1 like

Tnx. Ik ga het hem even voorleggen.

@Sand bedankt dat je mij getagd hebt👍

Wat @promaster heeft geschreven klopt idd, C026 is gecoat(staal) die heb ik meende volgens mij thuis liggen en de C028 is van titanium.

Mariniers droegen vroeger idd deze horloges, vaak werden deze horloges aangekocht op de Nederlandse Antillen als ze op missie moesten.

1 like