Citizen JP2000‑67L – € 350
De Citizen Promaster Aqualand JP2000‑67L is een horloge met een bijzondere & lange geschiedenis. De eerste Aqualand verscheen in 1985 en was destijds revolutionair: het was de eerste duikcomputer ter wereld in horlogevorm met een geïntegreerde dieptemeter. Sindsdien is de Aqualand‑lijn uitgegroeid tot een icoon binnen de duikwereld — gedragen door professionele duikers, professionals, defensie en natuurlijk de liefhebbers van robuuste deskdivers & toolwatches.
De JP2000‑67L is de modernste iteratie van dat erfgoed: analoog én digitaal, volledig ISO6425‑gecertificeerd, met een dieptemeter tot 80 meter, alarmsystemen voor duiken en een betrouwbaar quartz‑uurwerk.
YouTube‑reviewers
- “One of the most iconic dive watches ever made” (The Urban Gentry)
- “A true toolwatch — no nonsense, all function” (Random Rob)
- “The depth gauge is surprisingly accurate for a wristwatch”
- “Wears smaller than the specs suggest” dankzij de 47.6 mm lug‑to‑lug
- “A watch with personality — unmistakably Aqualand”
- “The digital/analogue combo is peak 80s charm”
Te koop
Merk en model: Citizen JP2000‑67L
Diameter: 44 mm (lug‑to‑lug 47.6 mm, dikte 14 mm, lugs 24 mm)
Leeftijd: juli 2025
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen (maand/jaar): juli 2025 (eerste eigenaar)
Factuur en/of certificaat: aanwezig Originele doos en/of eventuele accessoires: full set + originele stalen band (59‑000SS‑01)
Verzendkosten of afgehaald in regio: € 12,50 aangetekend + track & trace
Conditie (krassen, werking etc): uitstekende staat (nieuwstaat)
Soort uurwerk en kaliber: Quartz – Citizen C520
(functies: dieptemeter tot 80 m, max. duikdiepte‑alarm, snelle‑stijging‑alarm, stopwatch 1/100s, dag/datum, alarm, dual time, batterij‑indicator, 2 jaar power reserve)
Vraagprijs: € 350
(Listprijs was € 479 - overigens niet meer verkrijgbaar)
Ik verklaar hierbij dat mijn vraagprijs niet hoger is dan hetgeen ik er zelf voor heb betaald danwel waar ik het voor heb ingeruild, als ik het horloge minder dan 6 maanden in bezit heb.
Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren in het topic is helaas niet toegestaan. Na verkoop van het item wordt de advertentie gearchiveerd.