Citizen Promaster Eco Drive

Zijn er mensen op het forum met een Citizen Promaster Eco Drive?
http://www.chronograph.com/store/mli_viewItem.asp?idproduct=1339

Ik ben heel erg gecharmeerd van dit horloge en heb na mijn Seiko SKX007 ook het volste vertrouwen in chronograph.com.
Maar ik zou graag wat meningen willen horen van eigenaren en een paar mooie foto’s zijn natuurlijk voor iedereen leuk.

Ik wacht met kopen trouwens nog wel even tot na het bekend maken van de limited, als het de O&W word doe ik daar aan mee en is de Citizen voor volgend jaar.
Het is jammer dat het zo lang duurt allemaal en dat er zo weinig info doorkomt. Dat zou het wachten iets makkelijker maken. Zeker als je eigenlijk zit te wachten op 2 horloges :wink:

Groeten, Ivo

Een goede vriend van mij heeft onlangs deze klok uit Italië meegenomen. Meen voor hetzelfde bedrag als bij chronograph.com maar dan in Euros.

Uiteraard moet zoiets meteen gecheckt worden en ik moet zeggen: Veel klok voor het geld. Zeer solide en zware band, vouwsluiting van goede kwaliteit. Mooie aansluiting aan de kast.

De 24 uurs aanduiding in het midden kan ook apart versteld worden en zo heb je dus een 2e tijd.
Het midden van de wijzerplaat is niet diepzwart maar is heel donkerbruin, zal iets te maken hebben met de solar cellen die onder de wijzerplaat liggen.

De draairing draait soepel, ben alleen nooit zo kapot van dat draaiknopje zoals ook de sinn 142 st en 903 hebben. Het systeem van de navitimer, waarbij je het komplete glas draait, voldoet in mijn ogen beter. Vermoedelijk kun je echter op deze manier geen waterdichtheid tot 200 meter garanderen, dus zodoende een draaiknop.

Het lichtgevend materiaal op de wijzers licht voor de verandering niet groen, maar blauw op. Best mooi.

Het eco-drive is natuurlijk super. Nooit meer batterijen wisselen, dus de eerste jaren hoeft ie niet opengemaakt te worden.

Bestaat trouwens ook nog in vele andere varianten.

Deze en de Amerikaanse versie (nighthawk op de wijzerplaat) zijn een tijdje geleden een hype geweest op enkele forums,

Helaas heb ik geen foto’s voor je.

Nivelacuso Hans heeft over een soortgelijk horloge een mooi stukje geschreven:

http://members.chello.nl/~h.mennink/watches/_private/ecodrive.htm

Heel mooi horloge echter mijn voorkeur zou toch uitgaan naar een mechanisch horloge

Hartstikke fijn om te horen Lucien dat het kwalitatief een goed horloge is.

Peter, vooral door het forum ben ik ook meer fan van mechanische klokjes.
Maar voor mij moet een horloge me echt meteen ‘pakken’, en deze deed dat eigenlijk gelijk en dan weet ik zeker dat ik er geen spijt van krijg. Ook al is het dan geen mechanische klok.

Horloges op zonne-energie zijn er natuurlijk meer, maar dat zijn vaak digitale klokjes met een paar zonnecollectoren ter grote van het halve horloge.
Deze is gewoon erg mooi.