Citizen quartz ana digi

Erfstukje van mijn vader, hij kocht het volgens mij in de jaren 80 maar wie weet het exacte productie jaar?

4 likes

https://serial-number-decoder.com/citizen/citizen.htm

Helaas levert dat niet veel op…

1 like

Jammer. Misschien had ik zelf eerst de werking van de link moeten controleren, maar ik gunde jou het genoegen om het zelf uit te vinden :slightly_smiling_face:

1 like

Juni 1981

2 likes

Bedankt! Jammer dat het type uurwerk niet herkend wordt. Enfin, nu maar hopen dat ik m aan de praat krijg.

Ik denk ook 81. Is vaker bij Citizen en Seiko. Ligt aan de nummering en aantal jaren dat uurwerk is gemaakt/gebruikt. Leuk horloge, hoop dat hij werkt :crossed_fingers:t2: ik heb er ook nog een paar liggen, blijven leuk :ok_hand:t2:

1 like

Gelukkig was alles binnen nog helemaal intact! De ruim 30 jaar oude kwik batterij was niet lek.
Loopt prima, alleen de kalender gaat van 1980 t/m 2019 dus heb 'm op 1980 gezet voor de juiste dag aanduiding.

Heeft LCD display voor tijd/datum/alarm en chime op het hele uur.

Ben er blij mee! Mooie herinnering aan mijn vader.

9 likes

Oh nee, het is pas donderdag :see_no_evil: Nu even een jaartal uitzoeken tussen 1980 en 2019 wat equivalent is aan 2024…

Edit: 1996 dus… kan ie weer ruim 20 jaar vooruit.

1 like

Geen idee of het bandje dat erop zat nog origineel is maar het leer draagt minder lekker op de huid dan ik bij Hirsch gewend ben.

Heb nu een “buffel grain” bandje van deze firma maar ik twijfel, wat vinden jullie?
Ik dacht aan een lizard(grain) en de vraag is: zwarte kleur of iets anders?