Citizen quartz multi alarm II

Beste kenners,

Mijn buurvrouw wordt langzaamaan blind, ze is 91 jaar. Ze had nog een horloge van haar vader die de tijd aangeeft in toontjes. Dat zou dus ideaal voor haar zijn. Dat horloge heeft natuurlijk al jaaaaren in de kast gelegen. Ik denk dat het horloge van begin jaren 80 is.

Is het de moeite waard om te laten repareren? En waar kan dat, want een paar horlogemakers die ik gebeld heb, zeggen dat ze dit niet meer doen ivm dure batterij en/of de quarts die vervangen zou moeten worden. En ik geloof dat het horloge zelfs onder water kan…

Dus ben ik op zoek naar echte kenners en liefhebbers. Wie kan dit bijzondere horloge repareren en aan welke kosten moet ik dan denken? Is het dan wel nog de moeite waard? Of zijn er moderne goedkopere alternatieven? Is er toevallig iemand in de buurt van Apeldoorn?

Alvast dank voor meedenken
Nelleke

Een slechtziende kennis van mij heeft een horloge dat de tijd gewoon zegt als hij op ene knopje drukt. Dat horloge is volgens mij nog niet zo oud.

Dag Nelleke,

Een batterij voor een dergelijk horloge komt op €15 tot €25,-
afhankelijk van het type binnenwerk.

Echter via deze site:
http://www.slechtziend.nl/producten/9_uurwerken.pdf,
kan men b.v. onder nr. 643290 een sprekend horloge kopen.
Kost €37.50 (waarschijnlijk ex. BTW).

Met vriendelijke groet,
Inca

Precies zo’n horloge bedoel ik.

De multi alarm II heeft geloof ik alleen een countdown en een “gewoon” alarm, daar heeft de dame weinig aan. Ik zou ook voor het sprekende horloge gaan, en niet voor een brok antiek uit eind jaren '70. (misschien mag je hem houden :slight_smile: )

Dan wordt het toch maar een nieuwe, ik dacht dat die veel duurder waren. Ti’s wel een mooi oudje hoor met vlg handleiding peptonen per uur, minuut enzo.

Toch zonde. Dus een liefhebber :wink:

Bedankt voor jullie hulp

Kijk eens hier!

Scudo Schreef:

Precies zo’n horloge bedoel ik.

Inmiddels een andere oplossing gevonden die voor haar nog handiger is. Een sprekende wekker. De knopjes op zo’n horloge zijn best klein en nu heeft ze een mooi snoerloos wekkertje die doordat het wit is en staat op zwarte tafel, goed herkenbaar. Perfect. grote knop om op te drukken en de tijd wordt in minuten gezegd. Kosten slechts 20 euro.

En toch jammer dat zo’n bijzonder horloge nu naar de schroot kan.
Bedankt voor de tips

Niet weggooien! (ik wil er wel effe naar kijken)

En die wekker is inderdaad een super oplossing.

Er zijn ok radio controlled sprekende wekkers, die zijn wel wat duurder, maar dan is ze niet afhankelijk van iemand als bij zomertijd, batterijwissel etc.

Ook voor mijn moeder gekocht