Citizen Quartz Seven

Na van alles in de achterliggende dagen te hebben gelezen op HF, vraag ik me af of het de moeite waard is om mijn ongeveer 40 jaar oude Citizen Quartz Seven te laten oplappen. Hij staat al zo’n 15 jaar stil omdat ik er destijds geen nieuw batterijtje meer heb in laten zetten en omdat het (kunstof) glas beschadigd was heb ik toen een Lorus gekocht en daarna een Festina, vervolgens een Prisma en deze maand m’n Tissot (deze laaste drie gebruik ik momenteel). Zou dit horloge, destijds in Nordhorn voor DM 129,00 (nieuwprijs) gekocht de moeite waard zijn?

10 likes

Ik vind het zeker de moeite waard!

Batterij erin en kunststof glaasje even polijsten met Polywatch o.i.d en eventueel de gepolijste delen van de kast met Cape Cod doekjes en je hebt weer een leuk vintage horloge! :relaxed:

2 likes

Dank je wel, dit ga ik zeker doen. Misschien dat het uurwerk gereinigd moet worden, als ik de wijzers verzet lijkt het wel of dat een beetje zwaar loopt.

1 like

Dat uurwerk reinigen zou gezien de leeftijd natuurlijk best nodig kunnen zijn. Hier op het forum zitten verschillende horlogemakers, die dat vast (voordelig) voor je kunnen doen, @PeterLC en @vouwfietser om er maar twee te noemen. Komt vast goed en dan heb je er een leuk horloge- met ongetwijfeld mooie herinneringen- aan! Succes! :+1: :slight_smile:

2 likes

Zeker de moeite waard, mooi klokje, :+1:

1 like

Dank jullie, het lijkt me erg leuk om dat een keer door iemand van ons forum te laten doen.
Als er iemand een beetje in de omgeving van Enschede woont zou dat wel mooi zijn en anders per post natuurlijk.

1977? Altijd de moeite waard. Ik zou geneigd zijn de Fixoflex er af te gooien om er een lederen band op te zetten na reiniging en een nieuwe batterij. :slight_smile:

1 like

Herinneringen zitten er heel veel aan, ik had 'm om toen ik verkering met m’n echtgenote kreeg😄

1 like

Wat @Fate_Amenable_To_Change zegt. Leren bandje erop en hij is weer helemaal 2017.

1 like

Eigenlijk wel een goed idee😄ik was destijds juist trots op die “Fixo-Flex”, was toen nog een duur bandje ook.

Ga ik doen ook!

1 like

Qua geld is het geen goede investering. Dit soort horloges zijn niet veel waard. Maar als je mooie herinneringen aan het horloge hebt of het gewoon leuk vind kan het het voor jou wel waard zijn :slight_smile:

1 like

Leuk, heb voor een forumlid al eens een ultrasoon-reiniging van kast en band gedaan, glas gepolijst en een batterijwissel; voor een vrijwel identiek horloge. Hij kwam trouwens ook uit Enschede… :smile:

Dat zijn serieuze kwartswerkjes die hier in zitten. Ik weet niet precies of ook jouw uurwerk zo opgebouwd is dat het geserviced kan worden, ik denk het wel. Geen wegwerp-type dus. Ik hoop wel dat je batterij niet is gaan lekken; zo lang het geen Renata batterij is, is die kans niet zo groot. Stuur maar een PB anders. :thumbsup:

2 likes

Doe ik!

Kijk eens of er een merk in de Fixoflex band staat, ben benieuwd.
Ik heb eens een klokje gekocht met een meshbandje, dat bleek een dure Jacobi-Bender (JB) Champion te zijn :grinning:

1 like

Het merk Fixo-Flex staat aan de binnenkant van elke schakel

1 like

Oké, prima. Ik vroeg het omdat “fixoflex” vaak als type van een metalen rekband wordt gebruikt.

Heb hem net naar Peter gestuurd!

4 likes

Dat is leuk om te horen! Moet je straks eens kijken als je hem terug krijgt! :+1: :relaxed:

1 like

als het allemaal lukt dan volgen de plaatjes😄

3 likes