Citizen quartz

Beste mensen is er hier iemand op dit geweldige forum die deze citizen zou kunnen repareren ik heb er een nieuwe batterij ingezet en de contactpunten schoongemaakt met alcohol en verder gaat mij expertice niet, dus vandaar deze vraag

1 like

De tips die twee weken geleden gepost werden door @Patser036 / ChatGPT hebben je niet verder geholpen begrijp ik…

Komt het type batterij wat je vervangen hebt overeen met de batterij die er in zat toen hij werkte?

Zie je ergens een spoor van corrosie of losgekomen soldeer punten?
Wanneer werkte het horloge voor het laatst?

Jazeker ik heb het boekje er nog van en daar stond het type batterij wat er in moest nl LR 43

Het enigste wat een beetje aangeslagen was daar waar de batterij in moet en dat heb ik schoongemaakt dmv een wattenstaafje met alcohol

Het heeft heeeel lang stil gelegen.

Heb je een foto van het gedeelte zonder de batterij erin?
Bij dit type module zit er een gat waar nog een metalen stukje moet zitten die weer contact maakt met plaatje eronder.
Meestal moet het helemaal uitelkaar om dit ook schoon te maken omdat je er zo niet bijkomt.

Misschien is dat kleine metalen onderdeeltje verschoven en maakt het geen contact meer.

4 likes

In dit filmpje zie je soortgelijke module.
En zie je hoe je het goed schoon kan maken en het onderdeeltje wat in het gat komt bij de batterij zie je ook goed.

Wellicht kan dit filmpje je verder helpen.

Ik vermoed dat het onderdeeltje het probleem is (bij plusminus 5:00 in het filmpje)

3 likes

Er zit daar idd een gaatje met iets van koper en dat zit idd los dat kan je verschuiven maar dat gaat mijn kennis en kunde te boven om het zover uit elkaar te halen op dat schoon te kunnen maken

Gewoon proberen.
Volgens mij zijn het slechts 4 schroefjes aan de zijde met het lcd paneel die je los moet halen. Dan kan de hele module uitelkaar.
Meestal een laagje witte corrosie wat je weg moet halen om het weer werkend te krijgen. Witte laagje op het gouden circeltje

1 like

Ik kan maar 1 schroefje van de beugel die over de batterij zit los krijgen de andere krijg ik met geen mogelijkheid los, u ziet dit is een echte amateur.
Dus ben ik bang dat al het andere ook niet gaat lukken.
Maar ben wel blij dat u zoveel moeite doe om mij te helpen.

Geen probleem.

Soms moet je deze 2 schroeven enkel wat vaster draaien zodat ze beter contact maken.

1 like