Citizen rubberband kapot! Advies gevraagd

Beste allen,

Ik heb wat advies nodig. Ik kom zojuist bij mijn vader op de camping, valt zijn horloge op een gegeven moment af! Rubberen band op diverse delen van de band stuk en wel op meerdere plekken. Nu wil hij graag weer een nieuwe rubberen band eraan, maar als de kwaliteit van de citizen banden van deze kwaliteit is??? … naja enfin … hij mag blij zijn dat hij het horloge niet kwijt is, maar wie heeft er tips mbt een rubberenband van goede kwaliteit (ik heb even wat foto’s erbij geplaatst om de staat van het bandje te laten zien na 3 jaar dragen)

Alvast bedankt! :smiley:

Drie jaar valt toch wel mee, een leren band is na een jaar dragen al om weg te gooien gewoon goed in de gaten houden of er al kleine scheurtjes ontstaan en tijdig vervangen.

1 like

Ja, naja … heb zelf een rubberen band op mijn Oris, en nu weet ik niet wat hij aan reiniging heeft gedaan, maar die is na 4jr nog perfect (ik moet zeggen dat ik m dikwijls reinig btw :blush:)

1 like

Ik heb er twee te koop in het blauwe deel.:sunglasses:

1 like

Mooi geplugged, maar dat is een ander model (en volgens mij andere lugbreedte).

1 like

Zal eens even kijken :blush:

Hoi
Ik zou sowieso een zulu bandje gaan gebruiken. Comfortabeler dan rubber. Sterker dan rubber. Minder zweterig. En door het one piece geheel raak je je horloge niet kwijt als er een pennetje kapot gaat. Voor 2 tientjes ben je van alle problemen af.

My 2 cents.

Misschien ook wel goed idee… moet voor pa de meest onderhoudsvrije veilige band hebben :sweat_smile:(en hij wilde t wel graag een beetje sportief houden :blush:)

Banden van Bonetto Cinturini. Zijn een aanrader. Bijv model 317 of 319.
Comfortabel, vriendelijk geprijsd en goede kwaliteit.
Succes :slight_smile:

1 like

Citizen heeft waarschijnlijk replacement banden.
Even zoeken op typenummer van horloge.

Anders is er genoeg aftermarket spul te koop.

( Maar, tussen haakjes, Citizen heeft vaak afwijkende
lugmaten zoals 19 en 23 mm. )

Hier moet je dus even op letten.

Voor de rest kan ik een two piece zulu aanraden.
Erg sterk, gaat jaren mee en draagt lekker soepel en luchtig.

Succes!

1 like

//eu1.dh-cdn.netD//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netm//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netm//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netj//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netv//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netu//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netv//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netm//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netb//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netN//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.netu//eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.netu//eu1.dh-cdn.netu//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.netz//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netm//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.net
//eu1.dh-cdn.net
//eu1.dh-cdn.netM//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.netu//eu1.dh-cdn.netb//eu1.dh-cdn.netb//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netN//eu1.dh-cdn.netA//eu1.dh-cdn.netT//eu1.dh-cdn.netO//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neth//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netb//eu1.dh-cdn.netb//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netw//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netz//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neth//eu1.dh-cdn.netu//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netg//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netv//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.net
//eu1.dh-cdn.netD//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.neth//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netg//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netb//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.netp//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netc//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neth//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netf//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netv//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.netg//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netm//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netj//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.netu//eu1.dh-cdn.netb//eu1.dh-cdn.netb//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netN//eu1.dh-cdn.netA//eu1.dh-cdn.netT//eu1.dh-cdn.netO//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netb//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.net

1 like

Mijn suggestie is een Barton Elite Silicone bandje. De meest comfortabele rubber band die ik ooit heb gehad, inclusief de Bonetto Cinturini en Isofrane banden, en te krijgen in veel kleuren. Zien er ook erg tof uit!

@Bidle & @wander kunnen dit wel beamen :slightly_smiling_face:

3 likes

Ik heb er alweer 2 besteld :joy::joy::joy:

Edit: ik heb dit probleem ook een keer meteen Seiko gehad. Op een gegeven moment is de rek er uit en barst het rubber. Daar doe je volgens mij niks tegen… Een scheurtje kan het proces versnellen. Iig goed dat hij het horloge niet kwijt is.

2 likes

Yep, erg fijn ook prima service en nu weer 15 bandjes onderweg. :+1:
Ben soort van sponsorship begonnen. :wink:

2 likes