Goedemiddag forumleden,een tijdje geleden kocht ik van een forumlid deze zeldzame Citizen Saturation duiker 800m.
Er werd mij verteld dat het horloge onderhoud nodig had en een beetje liefde,het glas zag er vreselijk uit en het horloge liep niet op tijd.
Toch was ik zo gek op het horloge dat ik het toch moest hebben.
De juwelier waar ik altijd mijn reparaties laat doen(hands of time)
zei me dat hij het horloge weer in mooie en werkende conditie kon krijgen, dus horloge opgestuurd gekregen en meteen langs de juwelier gebracht.
Daar begon het lange wachten…het glas wat vol met putten zat was niet te krijgen maar kon wel gepolijst worden.
Dit vergde enige tijd daar de gene die dat zou doen,plotseling met familie omstandigheden te maken kreeg.
Toen het glas eindelijk netjes gepolijst terug was,heeft de juwelier het uurwerk service gegeven en na ongeveer 7 weken kreeg ik het horloge terug.
Genieten dacht ik en dat deed ik ook totdat ik de datum aan het einde van de maand wilde verzetten en ik de kroon niet meer dicht kreeg…
Weer terug naar de juwelier die het snel oploste,de kroonpakking bleek iets te dik te zijn waardoor de kroon niet goed dicht te draaien was.
Wederom genieten toen ik m terug had maar… .na enkele dagen ging het horloge plotseling 4 minuten per dag achter lopen…
Weer onder garantie terug naar de juwelier en daar bleek uiteindelijk een asje in het uurwerk afgebroken te zijn…maarja vind maar een uurwerk van 40 jaar oud van dit type horloge wat alleen in Japan is uitgebracht en alleen in 1984🙈
Tot de juwelier opmerkte dat een uurwerk uit de Citizen midsize kaliber 2851 die ik er ook had liggen voor een batterij wissel exact eruit zag als de 2852 die in de Saturation duiker zat.
En ja warempel ze waren hetzelfde.
De midsize opgeofferd als donor en nu na denk ik 3 maanden reparatie leed:rofl: de Saturation duiker weer om de pols en hij loopt perfect op tijd!
Mijn dank is groot aan Bert-Jan van the hands of time uit Voorburg.
Mooie Citizen duiker!
Mooi verhaal wat hem extra bijzonder maakt
Na drie maanden toch een toffe duiker om de pols
Mooi hoor, na al dat gedoe toch feest, veel plezier ermee
Dankjewel op een gegeven moment dacht ik toch nu ben ik er wel klaar mee🙈
Zo zie je maar waar een wil is is een weg, geniet ervan
Klopt dat is ook zo,alleen het horloge is zo zeldzaam geen onderdeel te vinden, en natuurlijk werkt de juwelier ook niet voor niks,uiteraard ging de tweede en derde keer onder garantie en ben ik echt super blij met het horloge.
Prachtige duiker.
Eind goed, al goed
zo komt alles wel op zijn pootjes terecht
draag hem met plezier
Tof horloge. Ik ben gek op zwart met goud.
De moeite waard om deze te fixen.
Veel plezier ervan.
Heel gaaf
Veel draagplezier
Gefeliciteerd met je echte duiker
Mooie aanwinst, na lang wachten veel draagplezier gewenst!
Nou lekker 800 m diep gaan! Mooi hoor.
Kan kloppen ze zijn alleen in 1984 gemaakt dus veel zijn er niet,jouw gun metal is ook prachtig (pvd)
Goed gedaan, volhouder .