CITIZEN SEVEN STAR deluxe 25 jewels

Citizen seven star deluxe
Uit 1968

Onlangs een bod uitgebracht op dit mooie horloge en nu is het onderweg.
Toch vrij lang nauwelijks oog gehad voor Citizens uit deze periode totdat ik kort geleden een Citizen Seven star 2812Y tegenkwam en meteen kocht.
Dit horloge eenmaal om de pols smaakte naar meer. Wat had Citizen nog meer in deze periode uitgebracht?
Mijn oog viel op nog meer varianten van deze Citizen Seven Star modellen.
De modellen die mij het meest aanspreken op een enkeling na heb ik nu wel in mijn verzameling en draag ik nu dagelijks

Citizen seven star 2812Y model

33 likes

Mooie 7 stars!

1 like

Vindt dit wel de leukste :ok_hand:

2 likes

Prachtig man :ok_hand:t2: …Ik heb dezelfde al een tijdje in de collectie :arrow_down:

Maar bekende achtergrond van de verkoper…via Ebay? Als het dezelfde verkoper is(vrouw) waar ik veel van heb gekocht dan kan ik zeggen dat ik daar veel goede ervaringen mee heb gehad :ok_hand:t2: …Deze :arrow_down: van haar gekocht en liep veel te snel…mocht ik terugsturen en kwam weer terug en liep strak :ok_hand:t2: :blush:

10 likes

Dat kan ik mij voorstellen. Toffe horloges! :ok_hand:

1 like

Prachtige aanwinst, gefeliciteerd alvast

1 like

De Citizen met de zilverkleurige wijzerplaat is ook erg mooi. Deze ben ik nog niet tegengekomen, weer een nieuwe ontdekking.

1 like

Mooi spul

1 like

Mooie aanwinst :ok_hand:

1 like

Zeer mooi!!

1 like

Mooie horloges zeg, vooral die eerste, gave wijzers👌🏻

1 like

Erg mooie Citizen
Ik las vandaag toevallig dat er destijds nog een prominent horlogemerk was in Japan, naast Citizen, Seiko en Orient.

Takano
ze hebben horloges gemaakt van 1957 tot 1962

Takano

ik kende het niet en nu zit ik te loeren naar vintage Takano horloges, ze zijn soms nog vrij betaalbaar.
Nou ja, het merk wordt opnieuw leven ingeblazen en de heruitgave is wel kostelijk

Takano is terug

2 likes

Mooi horloge hoor.

1 like

Een Takano heb ik nog ergens liggen, zelf heb ik dit horloge nog nooit gedragen.

Mooi merk toch wel. Deze ken ik nog niet. Ga op zoek.

Ik moest even zoeken tussen mijn horloges.
Eindelijk gevonden een TAKANO CHATEAU SUPRIOR

21 jewels
Dat is alles wat ik ervan weet?

1 like

Ik ben me nog wat aan het verdiepen, erg veel valt er niet te vinden over Takano
Hier is het mooi samengevat
takano-the-phantom-japanese-watch-manufacturer

Ben wel nieuwsgierig naar jouw Takano.

1 like

Mooi exemplaar!

1 like

Bedankt voor het TAKANO verhaaltje,

Misschien dat ik mij Takano Chateau suprior meer moet koesteren.

In ieder geval een mooi plekje geven, ik ook weet niet hoeveel Takanos er nog in omloop zijn🤔

1 like