Vandaag een bod uitgebracht op deze mooi uitziende CITIZEN SEVEN STAR DIVER 2812-Y. Bouwjaar 1968.
Ik weet niet eens wat ik precies gekocht heb maar toen ik dit horloge zag wist ik wel dat ik het ook wilde hebben. Dit is mij overigens wel al vaker overkomen.Als alles werkt lijkt het mij een mooi horloge dat ik zeker ga dragen. Zo te zien is er wel behoorlijk wat schoonmaak werk en dat zal waarschijnlijk ook voor het uurwerk gelden. Dus als het binnenkomt kan ik meteen naar een goede horlogemaker op zoek. Aan de foto’s te zien is ook een kroon nodig want een lijkt niet orgineel. Maar welke van de 2 kronen nou de orginele is moet ik nog eens uitzoeken. Weet iemand welke de orginele kroon is ? En heeft citizen kronen uit 1968 voor dit type horloge op voorraad?Ben benieuwd wanneer de CITIZEN SEVEN STAR DIVER 2812-Y op de deurmat ploft.
Wat vinden jullie Van deze Citizen?
Dit zijn inderdaad grote horloges met 44 mm.
Zo te zien mis je ook de ring om het glas, zal lastig zijn om daar aan te komen. Voor een kroon misschien in de grabbelton van @abel kijken. Ik weet wel dat Citizen in die tijd bij andere duikers niet altijd dezelfde kronen gebruikte. Aan onderdelen voor Citizen horloges uit die tijd moeilijk aan te komen is en die zullen zeker niet bij de eerste de beste horlogemaker liggen en bij Citizen zelf zeker niet. Onderdelen komen vaak weer van een donor horloge.Bij deze de mijne😀