Citizen Signature serie

Bij het rondneuzen op internet stuitte ik op de Citizen Signature Serie. Zie http://www.citizen-signature.com/#/signature/
Ik vind de Grand Complication en de Flyback er fraai uitzien. Wat vindt de rest van dit forum?

Fraai spul(tu) Citizen maakt zowiezo mooie horloges.
Vandaag heb ik deze om:

De website is erg mooi maar de horloges niet (imho).

Vind de wijzerplaat(indeling/verhouding) niet mooi. De kast daarentegen wel.

Heb een beetje gemengde gevoelens bij de fancy dials tegenwoordig bij quartz horloges. In eerste instantie WAUW, dat ziet er gaaf uit! En dan realiseer ik me dat het quartz is… terwijl ik dacht dat het een mechanisch klokje was. Beetje een ontgoocheling…

Nou, ik vind dat er best aardige horloges tussen zitten. Niet allemaal naar mijn smaak, maar dat hoeft ook niet.

Mijn beste,

Ja, ik kan me wel vinden in de mening van Paul.
Met name de ‘Perpetual Calender’ serie vind ik erg fraai.

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Inmiddels heb ik nog wat verder gezocht naar deze serie. De Flyback serie heeft een quartz (ecodrive) uurwerk. Het bijzondere is echter dat het chronograaf gedeelte volledig mechanisch is! Of de Grand Complication dat ook heeft ben ik nog niet achter (die vind ik misschien iets mooier). Tevens worden de modellen uit de Signature serie met de hand geassembleerd, ook wel aardig om te weten lijkt me. Ze zitten duidelijk onder de prijsklasse van de (erg dure) Campanola serie en schijnen slechts bij een beperkt aantal dealers verkrijgbaar te zijn. Zelf hou ik Ebay maar in de gaten de komende tijd.

Wel aardig maar als geheel niet helemaal mijn ding.

Erg fraai afgewerkt, maar al die gouden delen tussen het staal hoeven van mij niet en de bezel met die platte kanten vind ik ook niet zo fraai. Kwestie van ieder zijn smaak denk ik :#
Qua merk is Citizen natuurlijk wel gewoon erg goed.

De Citizen promaster E2100 eco-drive wordt ook met de hand geassembleerd en heeft ook een mechanische chronograaf. Deze is denk ik wel een stuk goedkoper.

Klopt. Ik denk wel dat de Signature een hogere kwaliteitsniveau heeft. Op WUS heeft iemand 2 van deze horloges aangeschaft (met plaatjes):
http://forums.watchuseek.com/showthread.php?t=308196&page=3

Grand Complication wil weten watbdeze kost en of het quarts is… ben weer verlieft