Citizen skyhawk

hallo beste horloge liefhebbers

ik wil al enige tijd een citizen skyhawk kopen maar heb nog niet genoeg geld om er een bij de juwelier te halen.

nu staan er op verschillende 2e hands verkoop sites meerdere van deze horloges te koop voor de helft van de winkel prijs,

de verkopers vermelden dat deze nieuw zijn en dat doosje,boekje,certificaat, er allemaal bij zitten.

mijn vraag is nu : zijn er ook replica/imitatie horloges van dit merk en type op de markt en zo ja hoe kan je dan zo’n imitatie onderscheiden van een echte.

de normale winkelprijs licht tussen de 550,- en 800,- op de sites waar ik zocht stonden ze al voor 300,-.

is dit te vertrouwen ?? want je kan natuurlijk zo’n certificaat ook na maken , of kan je het nummer ergens na checken.

ik hoor heel graag jullie reactie

alvast bedankt

Mark

Ik ben geen Citizen-kenner en ik weet niet welke sites je bedoelt, maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat die goedkopere aanbiedingen namaak zouden zijn.

Als ik eventjes op Ebay Duitsland kijk dan zie ik zo al tal van aanbiedingen die volgens mij betrouwbaar zijn en waar authentieke Citizens verkocht worden tegen zgn. “street prices”.

Ziehier een voorbeeldje van een aanbod dat volgens mij legitiem is (en zo zijn er vele):

http://cgi.ebay.de/CITIZEN-Skyhawk-A-T-JY0000-53E-NEU_W0QQitemZ370015818200QQihZ024QQcategoryZ22214QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Hopelijk ben je hier iets mee,

Met Vriendelijke Groeten,

Morse.

ik weet niet of ik de sites mag noemen maar marktplaats, speurders ,ebay nl

Die prijsverschillen kloppen wel hoor. Ga maar na; in een winkel heb je personeel, huur, verzekeringen etc. Zonder die poespas scheelt het soms wel de helft. Op ebay kan je vaak aan de feedback wel zien dat je goed zit. De link van morse verwijst naar iemand met al +2200 transacties achter de rug. Zit wel snor!
Jur

Water man.

Je moet even goed letten op het volgende.

De skyhawk is niet radiogestuurd, heeft geen saffierglas en is van staal. Deze skyhawk kun je vanaf een euro of 175 wel krijgen.

Nu zijn er ook radio controlled Skyhawks met saffierglas en vaak ook nog meerdere complicaties. Deze klokken kosten rond de 600,-

veel succes met je zoektocht!

bedank voor alle reacties,

maar zijn er ook neppers op de markt.???

water-man Schreef:

maar zijn er ook neppers op de markt.???

Dat lijkt mij zeer sterk.

had het idee dat er mischien imitatie modellen in de omloop waren aangezien dit wel zo is voor andere ,wel duurdere merken zoals breithling ,rolex, omega ,

maar van citizen dus niet begrijp ik

deze site verkoopt ze wel en geeft ook op de allerondeste regel aan dat het topper imitations zijn

http://citizen.haob2b.com/replica/citizen-skyhawk-chrono-watch-JY000053E.html

Tja, ze bestaan dus…:frowning: , en als je de prijs omrekent kom je inderdaad aan zo’n 169 Euro.

Voor een echte lijken me kortingen tot 40 % realistisch.

Als je toch via Marktplaats e.d. wil kopen kan je dus best maar eerst de nodige garanties eisen over de echtheid.
Ook de (bewezen) referenties die de verkoper kan voorleggen zeggen toch al iets over de betrouwbaarheid…

Met Vriendelijke groeten,

Morse.

Koop gewoon je Citizen bij watchesbuynet.nl in Haarlem heb ik ook gedaan prima service dan weet je wat je hebt in ieder geval geen imitatie.