Citizen Super ACE ✅

Citizen Super Ace

Een heel mooi draagbaar horloge

Ook deze Citizen kom je niet snel meer tegen in goede staat. Wat nog wel eens aangeboden wordt zijn modellen met een vergulde kast maar dan vaak ook in een behoorlijk gebruikte staat die niet echt uitnodigen om gekocht te worden.
Dragen durf ik deze nog maar nauwelijks, ik moet echt weten wat ik die dag ga doen, ze zijn nou eenmaal niet geschikt voor bouwwerkzaamheden of werkzaamheden met stof of water.:thinking:
Maar ze heeft wel eenereplaatsje in mijn Citizen verzameling

Dit horloge is een

vintage Citizen Super Ace Parashock herenhorloge uit de vroege tot midden jaren 60.

Details

• Merk & Model: Citizen Super Ace
  • Uurwerk: Mechanisch (handopwindbaar) met 23 jewels (robijnlagers).
  • Functie: Tijdweergave (12-uurs wijzerplaat).
  • Kenmerken: Het horloge is voorzien van Citizen’s gepatenteerde “Parashock” schokbestendigheidssysteem. De wijzerplaat heeft opgelegde streepindexen en facetgeslepen wijzers.
  • Materiaal kast: De kast is roestvrij staal (zoals te zien op de foto), hoewel er ook varianten met 14k goudvulling (gold-filled) bestaan.
  • Stijl: Het heeft een klassiek, elegant Japans ontwerp uit het midden van de vorige eeuw.

Deze horloges stonden bekend om hun verfijnde ontwerp en betrouwbare precisie in hun tijd.

27 likes

Mijn beste,

Een prachtige Citizen hoor!!
Gewoon lekker dragen en ervan genieten.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Bijzonder fraaie Citizen!

1 like

Fraai. Staat ook op mijn lijstje

1 like

Er is weer een mooie vintage Citizen erbij op het forum! :+1:

1 like

dat wordt voor mij weer een zoektocht :grinning:
mooie citizen :ok_hand:

1 like

Zal waarschijnlijk een niet zo makkelijke zoektocht worden. Ik kom meer chronometers tegen dan Super Ace modellen, vooral met de stalen kast is lastig…
Wat ook wel mooi is, is dat ze net wat groter zijn dan de Super deluxe modellen van Citizen👌

2 likes

ik heb eens snel rond gezien,
die kom je inderdaad veel meer tegen,
maar met een beetje geduld moet die zilveren vroeg of laat wel lukken :smiley:

1 like

Ik weet het, de jacht is ook best leuk🍀

1 like

Mooie :ok_hand:

1 like

Een heel fraaie Citizen.
Ik snap dat je er trots en zuinig op bent.
Draag hem met ere.

1 like