Citizen t/o Seiko chronograaf

Idem hier.

@HorlogeHalle
En welk model is dat op die 2e foto, met egale dial?
Schitterend.

1 like

https://uhrforum.de/the-citizen-automatic-ref-cty57-1271-cal-0910-ss-mit-ptic-duratect-7-part-review-t75809

Lijkt ook veel op 1 vd GS, dat dan weer wel.

Ik vind deze ook heel mooi.
Maar uitvoeringen met geblauwde wijzers genieten mijn voorkeur.

JDM japan domestic market only: cal. 0910, first mission

The CITIZEN Automatic ref. CTY57-1271
Stahl 317L, Zaratsu-poliert

• beschichtet mit PTIC (platinum titanium carbide) -> Duratect „weiß“
    beidseitig entspiegeltes Saphirglas, doppelt sphärisch
    Durchmesser 37mm
    Länge 44,8mm
    Höhe brutto und netto je 11,5mm
    Glasboden
    Stahlband 19 … 17mm
    Gewicht pur 50g, mit Leder+ Faltschließe 66g, mit Stahlband (abgelängt) 112g
    10bar wasserdicht
    magnetischer Widerstand 4.800 A/m
    Garantie 10 Jahre einschließlich 2 Revisionen (nach 2. bzw. 8. Jahr)
    UVP netto 280’ JPY

Werk cal. 0910
Automatik mit Datum mit Schnellverstellung
27 Steine
28.800 A/h
42h Gangreserve
Betriebstemperaturbereich -10 ℃ ~ +60 ℃
Exaktheit -5/+10 sec/d bei 5…35 ℃
Datumsschnellverstellung nicht von 20 … 02 Uhr

Hij stond beetje lager in het bericht.
Zo duidelijk?
Je moet dus zelf naar Japan. :grin:

1 like

En dit maakt het nog leuker……

Citizen Campanola Mechanical Watches To Use Swiss La Joux-Perret Movements
WATCH RELEASES
31 COMMENTSSEPTEMBER 5, 2014BY ARIEL ADAMS

http://www.ablogtowatch.com/citizen-campanola-mechanical-watches-use-swiss-la-joux-perret-movements/

Bedankt voor info. Maar helaas toch te klein, en niet onbelangrijk: aan de prijs.
Maar blijft er een uit de GS categorie > erg mooi!

1 like

Nog een quote uit bovenstaand artikel.

Quote: Overall fit and finishing on the dials and cases of Campanola watches is excellent. While Citizen approaches the concept of a high-end watch a bit differently than Seiko, it would not be incorrect to position Campanola as Citizen’s version of Seiko’s Grand Seiko high-end collection.

@Atemporal, je komt toch aardig in de buurt met je aanname in het begin :grinning:

Echt lezenswaardig en ik hoop dat elke Seiko fan hier ook van kan genieten.

Wat denken jullie @lassale en @WilSeiko ?

1 like

Die Campanola heeft wel een mooiere maat, maar ziet er erg kitserig uit.
Gaat hem niet worden voor mij.

1 like

Had ik niet verwacht !
Vind de klasse duidelijk zichtbaar. :neutral_face:

:+1:

Interessant! Klinkt als van hetzelfde marketingpatroon als Nissan en Infinity, of Toyota en Lexus. Van origine lokaal gericht op beperken van de successen van Westerse auto’s, en voor een groter volume uitgebreid naar Europese en USA markten. Dus: Campanola lijkt er aan te komen…

1 like

You might be right😎 @domega

1 like

Nog een quote uit bovenstaand artikel.

Quote: Overall fit and finishing on the dials and cases of Campanola watches is excellent. While Citizen approaches the concept of a high-end watch a bit differently than Seiko, it would not be incorrect to position Campanola as Citizen’s version of Seiko’s Grand Seiko high-end collection.

Echt lezenswaardig en ik hoop dat elke Seiko fan hier ook van kan genieten.

1 like

Heb je links? De prijzen die ik tegenkom liggen sub 2k. Das toch n stuk lager dan n mechanische gs.

Tja ik ben maar een doorsnee horlogefan - Japan Rusland Engeland China Zwitserland - al komen ze uit Trinidad! Als ze me maar goed de tijd en een lekker gevoel geven bij het kopen en liefst ook nog later bij het dragen. En als ze straks naast het pensioen wat dan zwaar belast wordt ook nog wat waarde hebben behouden, helemaal ok :wink:

@HorlogeHalle, die tweede foto in je bericht lijkt goed op de SARB035 maar heeft van die GS-wijzers zonder lume. Mocht je Citizen door Seiko vervangen, ik zou het geloven. Los daarvan heeft Citizen wel leuke eigen modellen met automaat en zou wel eens zo’n campanola in het echt willen zien, zitten mooie dingen tussen.

1 like

Inderdaad
Maar ja, JDM, dus hoe groot is de kans dat ze irl te bewonderen zijn?!!