Heb 2 mooie horloges van moeders gekregen die van kijk vader waren zosiewo zijn ze van voor 97. Maar ga er maar vanuit nog langer terug want hij altijd zuinig op zijn spullen. Ik ben er blij mee en ben ook e ht emotioneel geweest toen ik te ze kreeg. Maar nu denk ik. Mijn zus moet er ook eentje hebben… Mams en zus zijn allebei niet van stalen banden en ik wil ze graag aan hun geven. Als ze ze niet willen brengen ik ze in originele staat…
Zal ik een leren bandje regelen voor mijn zusje dat ze de stalen kan houden? Klok ik 36mm
Wat een mooi aandenken! 36mm is een mooie unisex maat maar volgens mij past hier geen standaard lederen bandje op. De manier waarop de band aan de kast zit is afwijkend. Band pennen zijn veel kleiner.
online kon ik dit vinden:
The first Citizen quartz models were launched in 1973 , but initially not badged ‘Crystron’ just ‘CQ’ – ‘Crystron’ was introduced around 1975 I think…
bovenstaande zou betekenen dat jou horloge een vroege Citizen quartz is uit rond 1974? maar of dat echt klopt weet ik niet zeker, op de achterkant van het horloge staat meer info denk ik
hij kan bij nader inzien ook eind jaren zeventig of begin jaren tachtig zijn…
ik zou hem een keertje goed (laten) reinigen…
bandjes bestellen afhankelijk van de smaak (bij de forumsponsor?)
let wel op het gaat hier om de ‘lug width’ (gebruik Google) maar het lijkt inderdaad alsof het geen standaard maat is…
succes