Citizen. Wie weet hier meer over te vertellen

Samen met een medeverzamelaar in Texas ben ik op zoek naar een Seiko Sportmatic Silver Wave. We schuimen allerlei sites af op zoek naar informatie en vooral realistische prijzen.

Op onze zoektocht kwamen we op www.gmtplusnine.com . Na wat zoekwerk stuitte ik op dit Citizen horloge. Deze valt volgens mij in de categorie gaaf! Maar ik kan er niet veel over vinden. Zelfs niet op het SCTP forum! Iemand hier die iets weet?

Menno

Kan de foto niet zien, zo te zien is de server van gmtplusnine.com plat gegaan.
Heb je zo vaak naar die citizen gekeken dat je de server plat gekregen hebt ? wow… word je beste aanwinst ooit denk ik…

Mmm, zojuist deed de server het wel. Misschien ligt het aan mijn link. Ik krijg 'm wel geopend, maar dat kan weer aan de manier liggen waarop mijn computer de geopende pagina’s opslaat, denk ik.

Hier is de hele pagina, de Citizen staat ongeveer halverweg.http://www.gmtplusnine.com/2008/10/17/the-gmt9-auction-watchlist-12/

Menno

Over deze Citizen oldtimers is niet zoveel te vinden .
Als ik het goed heb, is het na Seiko de grootste horlogefabrikant.
Ik vraag me af wat ze vroeger allemaal hebben verkocht,maar je vind ze niet zoveel op het web.
Ik heb al jaren deze onooglijke, niet geheel complete Citizen Rally Custom in de schoenendoos liggen.

Een chronograaf handopwinder met zwarte kast.
Het heeft lang geduurd voor ik goede foto,s van andere exemplaren kon vinden.
Succes met de zoektocht.
Groet, Chris

Mooi klok, die Rally, jammer dat er wat aan mist.
Citizen heeft prachtige klokken gemaakt en zeker met dezelfde kwaliteit als seiko, maar op een of andere manier zijn ze als vintage een stuk minder populair als Seiko. Niet erg, wat ook een stuk betaalbaarder nog, psst niet iedereen vertellen.

Hoi Menno. Het ziet er een beetje uit als een compressor kast maar dat is niet zeker aangezien 100m waterdicht is. Dat het een erg mooi horloge is, is voor mij wel zeker, ik heb een zwak voor inner bezels!

Over het horloge zelf heb ik ook weinig te melden, behalve dan dat ik 't erg mooi vind.

Over het horloge zelf weet ik niets, hij is wel mooi! De term “Parawater” introduceerde Citizen in 1959, het was een aanduiding voor waterdichte horloges. Ik wil het niet direct duikhorloges noemen want ze waren er iig vanaf 100 meter en dat maakt het imho geen duiker. Ze hadden ook al de “Parashock”, de eerste Japanse horloges met schokabsorbering (sinds 1956).
In de jaren 1960 gebruikte ze trouwens vaak mooie logotjes op hun horloges. Ik weet niet of er een verband is maar er was ook een 7 (seven) monthly.

ik kwam dit tegen, wie weet heb je er wat aan.

http://www.larrybiggs.net/scwf/index.php?mod=103&action=0&id=1209295621/A+Silverwave+mix+and+mod