Geachte heer/mevrouw,
hierbij bied ik nieuwe Citizen Zenshin ecodrive aan. Ik heb hem precies 2 weken geleden
(7 Februari 2026) ontvangen. Het is echt een prachtig horloge en Ik heb het slechts enkele keren omgehad binnenshuis, al met al een paar uur in totaal. Hij is dan ook écht praktisch nieuw.
Reden van verkoop: Ik draag al 30+ jaar automatische horloges en kan maar moeilijk wennen aan de tikkende wijzer van een Ecodrive/quartz.
We zouden dus kunnen stellen:
Wel een accurate tik, maar geen klik …
Dus ik denk dat iemand anders er blijer mee kan maken!
Merk: Citizen
Model: Zenshin Ecodrive
Diameter: 39mm
Dikte: 10mm
Kast: 44mm
Lug to lug: 47mm
Gewicht: 91 gram
Dial: Hoofdrolspeler van de show. Werkelijk een dial waar je je ogen niet vanaf kan houden.
Glas: Saffierglas
Waterdicht: 100m
Uurwerk: J-800 inhouse Citizen Ecodrive.
Loopt op zowel zonlicht als kunstmatig licht.
Volledig opgeladen blijft hij tot 8 maanden in het compleet donker netjes lopen.
Functies: Dag en datum.
Materiaal: Titanium met een Duratect coating.
A.k.a Citizen’s super titanium.
Leeftijd: Februari 2026 (eerste eigenaar)
Factuur en/of certificaat: Ja volle set
Originele doos en/of eventuele accessoires:
Ja volle set
Verzenden met track en trace in prijs inbegrepen.
Ophalen ook mogelijk: Amsterdam.
Vraagprijs: €275.
Kortom, een prachtig horloge (zie foto’s).
Ik heb er ook een paar polsshots bij gedaan zodat men een idee krijgt hoe hij draagt.
Spoiler alert…hij draagt geweldig.
De dial speelt ook met het licht.
Soms is hij wat witter, soms meer zilver.
Gecombineerd met degelijke techniek en specs.
Super licht en super accuraat. Absolute topper.
We zouden kunnen stellen:
Een sierlijke doch stoere Zwaan voor de prijs van een lelijk eendje…
Ik verklaar hierbij dat mijn vraagprijs niet hoger is dan hetgeen ik er zelf voor heb betaald danwel waar ik het voor heb ingeruild, als ik het horloge minder dan 6 maanden in bezit heb.
Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en reageren, de tekst of titel wijzigen mag ik zelf ook slechts om de andere dag).
Na verkoop van het item wordt gearchiveerd.