Citizen

ik lees veel over citizen omdat ik het hele mooie horloges vind.
maar soms lees ik iets over een miyoto uurwerk in deze horloges.
misschien een domme vraag maar is zoiets normaal?
ik dacht citizen zit ook een citizen uurwerk in.
ik ben in deze materie nog niet zo thuis.
wie weet het het antwoord.
tevens is citizen hetzelfde als seiko??
alvast bedankt.

Citizen is niet hetzelfde als Seiko, het zijn concurrenten van elkaar.

Miyota en Citizen horen wel weer bij elkaar, Miyota is van Citizen. Miyota uurwerken kom je in allerhande horloges tegen, denk dat het een van de meest gebruikte / verkochte uurwerken is voornamelijk in de "mode’ horloges of merken die alleen quartz uurwerken hebben.

begonnen in 1918 als Shoko horological research institute met motto; treasured by every citizen and used with increasing satisfaction.
Vanaf 1924 gevoerd onder het merk citizen. Het merk staat bekend om zijn goede kwaliteit automatische uurwerken. Vaak wordt er enorm neergekeken op japanse horloges, maar citizen is met recht een manufactuur te noemen, ze maken alles zelf, ook de uurwerken, die ook verkocht worden aan andere horloge fabrikanten onder de naam miyota. Als je voor een acceptabel bedrag een mooi mechanisch horloge wilt, koop dan een citizen. Ik ben horloge liefhebber geworden toen ik op mijn 16e verjaardag een automatisch citizen horloge kreeg, ik heb er toen meerder aangeschaft in de loop van de tijd. Totdat ik ben overgegaan op de zwitserse horloges. maar ik blijf een zwak houdenn voor de citizen’s

Interessant verhaal master-fan. Ik ben ook een liefhebber van citizen en seiko maar dit wist ik nog niet. heb zelf een eco drive en daar ben ik zeer content mee. prima prijs kwaliteit verhouding en zeer solide
bert