Citizen

Ik wist het niet maar er bestaat ook een Citizen Eco-Drive met een mechanisch uurwerk en wel een Citizen Eco-Drive Duo een tegenhanger van de Seiko kinetic’s en de Auto-Kwarts uit Zwitserland.

Ook ik ben van plan om een Citizen te kopen, alleen de Solar versie.
De BL8020-57A, maar als ik die Google krijg ik alleen de ebay ad. en een thaise site, dus vraag mezelf af hoe echt hij is.
Wordt een duren gok, maar wil het toch proberen.

Citizen
http://www.mijnalbum.nl/Foto-8K8TPJ3R.jpg

Was ook op zoek naar een tegen hanger van de Seiko, de snl001, mooie klok, maar heb hem om gehad, en kon niet zien hoe laat het is.

Ook wilde ik de dagaanduiding hebben, omdat ik onregelmatige diensten loop, en mensen het raar vinden als je op een zondag vraagt welke dag het is.

Jammer hoor dat al die mooie uurwerken alleen in verwegnistan en omstreken te koop zijn.

Hennie Schreef:

Ik wist het niet maar er bestaat ook een Citizen
Eco-Drive met een mechanisch uurwerk en wel een
Citizen Eco-Drive Duo een tegenhanger van de Seiko
kinetic’s en de Auto-Kwarts uit Zwitserland.
http://i2.photobucket.com/albums/y13/sportura/BJ30
11-58E-21.jpg

Ouwe koeien uit de sloot (n.a.v. ricosub vraag over kinetic): de Eco Drive Duo is niet zomaar een tegenhanger van seiko’s kinetic. In 1998 was het de tegenhanger van de Kinetic Auto Relay. De KAR legde je weg en kon dan maximaal 4 jaar lang in ‘winterslaap’ doorsluimeren. De EDD is een combi van kinetic en solar. Heb je em om je pols (onder je mouw desnoods) dan krijgt ie z’n energie door polsbewegingen. Leg je em weg (op de vensterbank) dan krijgt ie z’n energie door de zonnecellen. Alleen oppassen dat ie door constant directe zonlicht niet oververhit raakt.

Dan heb je ook nog een Citizen die oplaad via solar cellen en op de temparatuur van je pols…

Hennie Schreef:

Dan heb je ook nog een Citizen die oplaad via
solar cellen en op de temparatuur van je pols…

Tegenhanger van de iets eerder uitgekomen Seiko Thermic.

Maar moet je helaas teleurstellen, ik dacht ook dat m’n Eco-Drive Thermo solar zou hebben. Maar dat is niet zo. En het is zeker geen ideaal zonnig vakantie horloge. Als het buiten namelijk warmer wordt dan de temperatuur op je pols, dan werkt het oplaadsysteem niet.