Ik heb geen goede ervaring met @CitizenAqualand . Ik zal dit zo objectief mogelijk aangeven.
Ik had een gezocht topic geopend voor onder andere een Citizen Aquamount. Daarop kwam een reactie van CitizenAqualand. We waren het snel eens met elkaar over de prijs, en deze was scherp. CitizenAqualand heeft het snel verzonden en bovendien uitstekend verpakt in een doos met schuim en bubbels. Kortom dat was top!
Echter zijn er drie punten waar ik een slecht gevoel aan overhoud:
1: Ik merkte dat de bezel twee kanten op draaide, met weinig frictie. Bij navraag bij CitizenAqualand vermoedde hij dat dit zo hoorde aangezien hij ook de zeldzame blauwe variant heeft die dit ook had. Het was verder aan mij om te beslissen om dit te willen herstellen. Met andere woorden, ik mag het verder zelf uitzoeken.
Bij navraag blijkt dus dat de bezel maar een kant op hoort te draaien.
2: Een dag later. Ik wilde de tijd goed zetten, want dit liep een minuutje achter. Na het losdraaien van de kroon kan ik draaien wat ik wilde, maar de wijzers draaien niet mee. Dit heb ik aangegeven bij CitizenAqualand en gezegd dat aangezien de bezel en de kroon niet goed functioneren, ik het horloge terug wilde sturen. Zijn reactie was dat hij het horloge heeft gecontroleerd en dat hij 300% zeker was dat het horloge goed functioneerde. Zijn conclusie was dat dit tijdens transport gebeurd moest zijn en dat dit mijn risico is.
Los van de kans dat dit in een bomvrije doos bijzonder klein is, vind ik dat een verkoper een horloge dat twee gebreken vertoont binnen een dag, gewoon terug genomen moet worden.
3: En hier val ik echt over, zijn twee quotes:
“Ten eerste vind ik het erg vervelend dat ik dit van jou te horen krijg. Heb al meer dan 60 duikhorloges verkocht en nog nooit geen problemen gehad met een koper” -> Ik mag toch hopen dat hij het horloge bedoelt en niet mij??
“Ik vind het ook niet netjes van jou dat je nergens na hebt gevraagd en nu moet ik iets terug nemen wat afgebroken is?” -> Hij verwijt mij iets? Ik ben niet netjes? Dat schiet echt in mijn verkeerde keelgat.
Ik vind dit een forum onwaardige reactie.
Op mijn verzoek om zijn standpunt te herzien gaf hij als antwoord de situatie erg vervelend te vinden, maar het horloge niet terug neemt.
Ik zal de Aquamount dan maar zelf de nodige liefde geven die hij verdient.