Zoals sommigen misschien nog wel weten, heb ik onlangs door met onderdelen te wisselen en beadblasten mijn Citizen NY0040 duiker aangepast, met dit als resultaat:
Nou heeft Citizen ook een soortgelijk klokje in het gamma met een titanium kast en kroon, de NY0054:
Ik vind het een schitterend klokje, vooral de kast, massieve bezel, dome mineraalglas en de kroon. De wijzers en dan vooral de rode secondenwijzer vind ik wat minder. Het binnenwerk van die titanium uitvoering is naar mijn beste weten hetzelfde als van mijn NY0040 (Miyota 8203). Ik ben gek op de lumibrite wijzerplaat van mijn NY0040 en vroeg mij af hoe deze in de titanium kast tot zijn recht zou komen. Met een beetje photoshoppen kom ik op volgende impressie:
De NY0054 zou dan (uiteraard) weer op de Zulu band komen waar nu de NY0040 op zit.
Hallo, die NY0054 draag ik momenteel, idd heerlijke klok,persoonlijk vind ik de wijzers perfect, puntje van de minutenwijzer raakt bijna de minutenverdeling waardoor je heel nauwkeurig de tijd kunt aflezen, de rode secondenwijzer vind ik juist weer een leuk detail, zeker omdat de 200m aanduiding ook weer in rood is. Anyway, alhoewel de photoshop impressie er goed uit ziet vind ik het gevoelsmatig niet kloppen. Maar ja, zoals ik altijd zeg, smaken verschillen, maar in dit geval: if it ain’t broken, don’t try to fix it! Hou de NY0040 zoals ie is!
groet,
Gijs
ik heb geen idee, horloge overgenomen van Joost (seamaster), ik was ook gecharmeerd van dit bandje, het lijkt leer maar is kunstof/rubber, er staat geen merk op, op de gesp staan 3 verticale bolletjes met een M daarnaast.
Misschien dat Seamaster het nog weet.
Ik twijfel ook tussen deze horloges, en zou dan ook graag deze kast en ook de wijzerplaat erin hebben, maar dan met de wijzers van de (seiko) SKA 291P. die zijn open.
De rode wijzer vind ik zo niet lelijk, isschien met lumi plaat wel.
Blijft de verlichting een hele nacht verlicht?
De Seiko’s zijn ook mooi, alleen hebben geen dagaanduiding.
Ik luister naar jullie advies en vooral de foto van Lowlander heeft me doen besluiten dat de NY0040 blijft zoals hij is, en eruit mag http://www.horlogeforum.nl/read.php?15,153661
. Er komt een nieuwe NY0054 die niet gemod wordt.