Een mark II speedy 30 dagen geleden opgestuurd naar de US, met verzekerservice.
Heb de paypal verkoopsfactuur, de service factuur etc. Morgen kan ik officieel klacht indienen. Hoe ga ik het best te werk?
Een mark II speedy 30 dagen geleden opgestuurd naar de US, met verzekerservice.
Heb de paypal verkoopsfactuur, de service factuur etc. Morgen kan ik officieel klacht indienen. Hoe ga ik het best te werk?
Wat zegt de ontvanger?
Ik heb onlangs ook iets verstuurd naar de VS. Tracking geeft aan dat het nog niet afgeleverd is. Bij navraag geeft de ontvanger aan het wel ontvangen te hebben. Heeft ook zeker 3 weken geduurd (vertraging vanwege black friday/ sinterklaas/ kerst?).
Overigens zou ik horloges met dergelijke waarde eerder verzenden met express.
Je stuurt het dan eigenlijk met UPS.
DHLexpress en/of Mikropakket
Het ging nu om een Seiko Sumo.
Alles boven de 2K gaat met DHL Express.
Telefonisch contact met ze opnemen. Gegevens bij de hand houden dan kunnen ze gelijk zien waar die het laatste gescand is.
Mocht het pakketje zoek zijn geraakt dan krijg je een hoop papierwerk om in te vullen en een paar maanden onderzoek.
Althans dat was mijn ervaring bijna een jaar geleden.
Ik heb laatst meegemaakt dat PostNL, omdat ik geen aankoopbon kon overhandigen (zeg maar jouw inkoop), ervan uitging dat je 40% (geen grap) winst maakt en ze dus maar 60% gingen vergoeden. Ik heb ze een keurige e-mail gestuurd dat ik dat alleen als diefstal kan bestempelen en uiteindelijk heb ik gewoon de verzekerde waarde teruggekregen. Maar dat heeft wel even geduurd.
Omgekeerde Marktplaats praktijken.
Je kunt een chat starten: https://www.postnl.nl/klantenservice/#/Consument
Even naar onder scrollen.
Als het pakket langer dan 22 dagen er over duurt gaan ze een onderzoek starten (5 werkdagen). Via de chat sturen ze je dan een onlineformulier naar je email.
Upload foto`s als je die hebt van het pakket. Vul alles netjes in.
Tip: altijd foto`s maken van je pakket .
Ik maak ook altijd foto’s van het pakket.
Ik volg dit topic alvast met interesse, heb mij al vaak afgevraagd hoe je concreet tewerk moet gaan in deze gevallen.
Enneeuh… veel succes en moed @ Cody, behoorlijke kutsituaties deze…
Een eerste keer voor alles.
Horloge was verzekerd voor 1750EU, Paypal factuur heb ik, service factuur van wesselink heb ik, originele verstuurbon, douaneformulier, correspondentie en advertentie. Komt wel goed. (En anders gaan we maar de rechtenstudie eens deftig gebruiken )
Hou ons op de hoogte!
Het is ook best wel mogelijk dat het pakje nog bij de Amerikaanse douane ligt, die kunnen het namelijk maximaal 30 dagen vasthouden. Tel je daarbij de tijd op die het geduurd heeft vanaf het moment van verzenden dan zou dat dus een mogelijkheid kunnen zijn. Even bellen met post nl en zij zouden het je zo moeten kunnen vertellen.
Ivm de feestdagen kan er ook vertraging optreden.
Zo duurde het voor een pakketje wat ik begin december naar Parijs stuurde ongeveer 4 weken voordat het er was.
Een pakketje naar Cyprus is ongeveer 3 weken onderweg geweest en vanochtend bezorgd.
Heren, ik had het uiteraard over een insurance-claim bij PostNL.
Bellen, USPS tracken etc allemaal gedaan. Sinds 8 december is het pakket ‘opgestuurd naar land van bestemming’ en sindsdien spoorloos.
Er is nu een officieel onderzoek lopende bij PostNL (heb ik wel al een aantal keer voorgehad en is dan toch nog terug gevonden). We wachten af
Ik heb zakelijk 1 keer een probleem met UPS gehad: Ik had een uniek prototype van een nieuw product verstuurd naar onze klant (leading customer) in Amerika. Het pakje verdween van de radar en kwam een maand of drie later boven water in het UPS warehouse waar alle “zoekgeraakte” stukken werden verzameld…
Ondertussen hadden we het volgende prototype bijna af …
Ik doe nog steeds zaken met UPS en ben oog nooit iets kwijtgeraakt, 1 keer een kleine schade die vlot vergoed werd.
Hier ook een probleem bij PostNL. Meneer de postbezorger heeft aangegeven het pakket te hebben afgeleverd bij het afhaalpunt, maar het pakket is nooit aangekomen bij het punt.
Pas na 3x bellen geeft postnl toe het pakket kwijt te zijn. In plaats van de verantwoordelijkheid te nemen, wijst PostNL mij doodleuk door naar mijn verkoper uit de UK om het af te handelen.
Dit is al de 3e keer dat deze bezorger dit bij mij flikt, vorige keer met schoolboeken.