Clash of the Chinese

Dag lieden,

Op dit forum is er een grote groep mensen die een of meerdere horloges bezit van Chinese makelij. Sommigen zijn zeer tevreden, anderen wat minder.

Ik vroeg mij net af ; Wat is het Chinese merk met de beste kwaliteit(/prijs verhouding)?

Ik denk dat dit de belangrijkste kandidaten zijn, als je nog een wil toevoegen doe dat gerust :):

-Parnis/MM
-Orient
-Alpha
-Beijing Watch Co

Hartelijk bedankt!

Mag er ook gestreept worden?:slight_smile:

Krentenbol Schreef:

Dag lieden,

Op dit forum is er een grote groep mensen die een
of meerdere horloges bezit van Chinese makelij.
Sommigen zijn zeer tevreden, anderen wat minder.

Ik vroeg mij net af ; Wat is het Chinese merk met
de beste kwaliteit(/prijs verhouding)?

Ik denk dat dit de belangrijkste kandidaten zijn,
als je nog een wil toevoegen doe dat gerust :):

-Parnis/MM
-Orient
-Alpha
-Beijing Watch Co

Hartelijk bedankt!

Orient is geen Chinees zeg! Komt uit Japan en is van een heel andere orde.

Streep 1:+

Tao International

+1 X(

Excuses, dreski! Het schaamrood loopt me naar de kaken :o

Krentenbol Schreef:

Excuses, dreski! Het schaamrood loopt me naar de
kaken :o

U are forgiven… :wink:

Het is maar net wat je zoekt.

Er zijn drie belangrijke merken, die fraaie eigen horloges maken, met eigen manufactuur, en met vrijwel elk zwitsers merk kunnen concureren. Deze hebben elke complicatie, tourbillons, minute repeaters, en perpetual calendars onder de knie, en leveren horloges vanaf zo’n 100 tot 100.000 euro. In alle prijsklasses leveren ze een prima prijs/prestatie. Dit zijn Beijing Watch Company, Shanghai en SeaGull.
SeaGull is de meest toegankelijke in deze, omdat deze eenvoudig buiten China te verkrijgen is.
SeaGull is trouwens een enorme speler in het leveren van mechanische uurwerken wereldwijd (40% marktaandeel geloof ik)

Dan heb je bedrijven als PTS Resources en Millionsmart. Deze maakt uurwerken en OEM horloges, waar de o.a. ‘plakmerken’ gebruik van maken, maar ook dure zwitserse merken, bijvoorbeel Cecil Purnell, kopen ebauches bij deze leveranciers.

Boven in het onderste segment van de markt heb je de Homage bouwers. Dit zijn de Alpha’s, Parnissen, GetAt en Tao’s. Deze hebben meestal geen eigen productie faciliteiten, maar kopen onderdelen in van diverse andere bedrijven. Dit kunnen keurige kastenbouwers zijn, maar ook replicabouwers. De gebruikte uurwerken komen vaak uit de fabrieken van de eerder genoemde categorieen, maar zijn de lagere ‘grades’. Bij deze merken kun je een prima prijs/kwaliteit halen, maar je hebt toch een redelijke kans dat er een keer een slechte tussen zit. Gelukkig maken deze verkopers het gebrek aan QC goed door een zeer soepele aftersales, dus omruilen is meestal geen probleem, en het kost je hooguit een keer extra porto. Je kunt ze gebrek aan originaliteit verwijten (maar dat geld ook voor veel japanse en zwitserse merken), maar de prijs/prestatie is prima.

Helemaal onderin zitten de echte goedkope jongens. Dat zijn de Goer’s, IK Coloring, Cjiaba etc. Vaak voor een tientje inclusief verzenden. Leuk spul maar levensduur van eerder weken dan jaren. Kasten zijn vaak verchroomd messing, uurwerken zijn vaak zgn. Standards. Erg simpel, wel robuust. Heb je uurwerken met complicaties, zou ik er maar héél voorzichtig mee omgaan :wink:

Ik hoop dat je dit een beetje idee geeft.

Groeten,

Martin

Ik heb zelf geen ervaring met het volgende merk http://www.perpetual-watch.com/

Maar hun horloges zien er niet slecht uit.
De prijsen best oké en made in China.

Thanks voor de info, MartinB! Je weet er veel van af :wink:

S.Augustinus Schreef:

Ik heb zelf geen ervaring met het volgende merk
http://www.perpetual-watch.com/

Maar hun horloges zien er niet slecht uit.
De prijsen best oké en made in China.

Perpetual is inderdaad een goede. Veel positiefs over gelezen.
Wat ook een leuk nieuw merk is semdu: http://www.semduwatches.com/

Groeten,

Martin

Wauw!

Mechanisch, Saffier glas (aanduiding op wijzerplaat had niet gehoeven :(), mechanisch, 86$!

Krentenbol Schreef:

Wauw!

Mechanisch, Saffier glas (aanduiding op
wijzerplaat had niet gehoeven :(), mechanisch,
86$!

Dat is exact het commentaar dat ik, en nog een aantal anderen, aan Rex van Semdu heb gegeven. Als het goed is staat op de platen van de nieuwe lichting dit niet meer. Ze zijn wel aan de kleine kant (uit mijn hoofd 37-38mm). Movement is een SeaGull ST16, prima uurwerk.

En er staat gewoon trots ‘china made’ op. Niks geen ‘swiss design’ of wat voor marketing bull :slight_smile:

Groeten,

Martin

Wat een schoonheid!
Als het ‘Sapphire’ er definitief af wordt gehaald, zit er een volgende aankoop aan te komen :wink:

oude foto, maar ik blijf tevreden over deze:

sorry verkeerde post

@ marco

welk merk is dat, en waar kan je die krijgen
is dat een automatische ? geweldig mooi horloge

(ik heb een verkeerde post gedaan hierboven sorry)

Hij is nét weer terug op voorraad:
http://www.watchunique.com/index.php/featured/1963-air-force.html

groeten,

Martin

een van de mooiste horloges ooit gezien,
alleen spijtig dat het geen automaat is,

Maar wel een erg mooi en fijn horloge.
Leuke handopwinder, niks mis mee…
Gewoon kopen, echt geweldig ding.