Clash of the Titans: Patek Philippe vs A. Lange & Söhne

Ik had het puur over het uurwerk. Op het oog gaat mijn voorkeur ook uit naar de Lange & Sohne.
Maar om de Patek als geraapt zooitje te bestempelen :yum: Het gaat hier wel om een master piece, wat feitelijk beter beter verkoopt dan de Sohne. Ik ben het wel met je eens dat mensen die beweren dat Sohne een lagere afwerkingsniveau heeft dan het Zwitserse Patek of Vacheron, onzin praten.

Op YouTube staan een aantal video’s van Sohne over het satineren van elk onderdeeltje met de hand, daarmee krijg je dus deze prachtige afwerkingen. Maar ik blijf bij mijn standpunt dat de twee elkaar niet onderdoen, maar ook niet vergelijkbaar zijn. Totaal andere eigen filosofie en heritage, waardoor je twee totaal verschillende horloges hebt. Sohne is inderdaad mooier, maar in de winkel wordt het toch de Patek. Vraag mij niet waarom, maar ik denk dat het vooral te maken heeft met de Zwitserse romantiek rondom het merk. Zelfde verhaal waarom vele voor een Rolex kiezen. :stuck_out_tongue:

1 like

Oef… laat @Fate_Amenable_To_Change het maar niet horen!

2 likes

Rustig, als hij de geest niet geeft om subtiliteit en kwaliteit te herkennen is dat zeer zeker niet mijn probleem. Ik heb daar echt geen emotie bij. :grin: :grin: :grin:

1 like

Ik twijfelde er op te reageren toen je die vanochtend(?) postte. Ieder z’n smaak he :grin:

1 like

Ach, ik vind andere dingen weer kut ogen. Da’s maar goed ook, anders liepen we er allemaal hetzelfde bij. :+1:

2 likes

Correct. En wat ik zei over de credor slaa top de foto. Als je dat horloge in je handen hebt zie je ook meteen hoe bijzonder die is, en wat voor niveau de afwerking is.

2 likes

Had verder niets met budget te maken begrijp ik🤪

Nee, zie geblurde deel van mijn tekst :wink:

Weer wat geleerd (dat je op een geblurde tekst moet drukken om het zichtbaar te maken. My bad, excuus.

Ze zijn allebei meer dan prachtig en het voelt bijna slecht (als liefhebber) om überhaupt een keuze te maken. Maar de Lange is nu eenmaal mijn grail, dus toch maar daar op gestemd.

1 like