Clash of the Titans: Patek Philippe vs A. Lange & Söhne

Clash of the Titans: Patek Philippe vs A. Lange & Söhne | Watchfinder & Co.

Benieuwd aan welk van deze perpetual chronographs jullie de voorkeur geven.

  • A Lange & Söhne
  • Patek Philippe

0 stemmers

2 likes

A.L&S voor mij graag! Heb deze 1x om gehad. Wat een apparaat zeg! :crazy_face::heart_eyes::scream:

Ik had verwacht dat de Lange met grote voorsprong zou winnen :wink:. Het enige wat me bij de Lange tegen staat, is de randen rond de date window. Die hadden ze volgens mij beter weg kunnen laten.

1 like

Ja, snap ik…de datum ligt ook niet naast elkaar maar over elkaar heen. Glashutte Original heeft dat net iets beter voor elkaar. Maar in het echt stoorde dit mij niet. De achterkant is ook bizar mooi!

Eens. De big dates van Glashütte Original zien er wat mij betreft een stuk strakker uit. Dat is ook de reden dat ik voor de GO ben gegaan in plaats van een Lange 1.

Tuurlijk niet, de Lange was gewoon te duur :stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 like

De GO staat al een tijd op mijn lijstje. Ik moet hem nog steeds eens passen. Binnenkort een keuze maken. De Datograph kost 40-50k :crazy_face: Way out of my league too!

In deze uitvoeringen de Patek, maar als je dit soort Dinero’s gaat uitgeven aan horloges, ga dan ook voor goud.

Ik heb de GO PanomaticLunar met blauwe plaat recent gepast. Briljant mooi. Alleen veel en veel te dik voor een dit type horloge. De PanoReserve is iets dunner, maar minder in balans vond ik. Heb ze uiteindelijk toch laten liggen.

1 like

Hmm, zo’n vermoeden had ik al. Maar ik moet hem zelf passen. De diameter baart mij ook enige zorg. Ik wil hem wel veel dragen en mijn polsen schreeuwen om een horloge (onder de) 40mm en niet veel dikker dan een Datejust/Submariner.

Diameter is prima (op mijn 16.5cm pols) maar het is de verhouding met de hoogte die in mijn ogen niet klopte. Ik had hem anders gekocht, ik was echt blown away door die blauwe plaat.

1 like

Mwa, hoeft van mij niet persé hoor. Goud drukt direct zo’n statement. Liever witgoud of platina.

3 likes

Deze twee merken zijn eigelijk niet goed met elkaar vergelijkbaar. Sohne is Duits en veel traditioneler, met andere materialen zoals Duits zilver, gouden chattons voor de jewels, geblauwde schroeven en een totaal andere hand bewerkte balans. Sohne maakt ook 10x minder horloges op jaarbasis.

Mijn onderbuik gevoel zegt ook sohne, maar misschien is dit wel een kwestie van smaak. Als je van patek een schroefje eruit draait is zelfs de onderkant hoog gepolijst. Ik denk dat het aan afwerking elkaar niet ontloopt. Maar kijken we naar complicaties, tja dan vind ik patek de grote winaar.

Heb ik ook. Gek genoeg vind ik een Omega GSOTM wel weer kunnen en die is 44.25mm. Volgens mij zit er op de P.C. Tractor een AD. Binnenkort eens een kijkje nemen. Ik kom daar namelijk niet zo graag…

Ja Tourbillon, daar heb ik hem ook gepast en uitstekend geholpen. Helpt dat achterin de zaak het daglicht naar binnen knalt zodat je ook echt kunt passen zonder kunstlicht.

1 like

Ik zou er geen nee tegen zeggen, maar als ik zo’n horloge kon betalen was het ook wel een beetje een statement :sweat_smile:

Bekijk het filmpje zou ik zeggen. Ik durf te stellen dat de Lange strakker is afgewerkt.

Wat me vooral ‘stoort’ bij de Patek in dit geval, is dat het een beetje een bij elkaar geraapt zooitje is aan de voorkant. Al die verschillende lettertypes doen hem geen goed…

1 like

Snap ik, ik ben meer een stille genieter. (Sneaky Money :sweat_smile:)

1 like

Hier kan ik mij goed in vinden.

Ja als de fiscus er niet achter hoeft te komen zou ik voor die Credor Eichi gaan die ziet er uit van voren alsof hij 2 tientjes bij de blokker kost.

1 like

:rofl:

1 like