Clasp of band gezocht voor citizen ana-digi temp

Goedemiddag,

Wie kan mij helpen aan een clasp zoals op de foto. Ik ben met een donorhorloge (met grote dank aan Aad) aan de gang om een compleet en goed werkende versie te krijgen en mis eigenlijk alleen nog de clasp/sluiting.
Het gaat om het middelste horloge, deze band is de originele voor dit model.
Hele band mag ook, aangezien ik nu bezig ben een gouden band te ‘ontgouden’. Dat lukt maar is een heel karwei…

Daar zit over het algemeen geen Stainless Steel onder, maar 'Base steel’
Is de kast ook GP en doe je hetzelfde met de kast?
Heb je foto’s van horloges waar het om gaat? Ik begrijp dat dit een random foto is?
Deze uurwerkjes zijn wel behoorlijk kwetsbaar bij lekkage van de batterij en onbetrouwbaar, service etc doet vaak weinig. Maar het is volledig afhankelijk van de mate van aantasting door de lekkende batterij, maar ook de wijze van her-montage. Dus succes!
Een erg leuk project, ik ben zelf ook groot liefhebber van dit uurwerkje

Ik heb even voor je gekeken, en ik hebt nog een identieke GP clasp voor je die waarschijnlijk wel past op de band (met clip-on clasp zoals op de foto), die mag je hebben. Stuur maar even een bericht

1 like

Hoi Ernst,

Bedankt voor je bericht. De kast is wel zilverkleurig en ik ben nu aan het onderzoeken hoe ik het uurwerk ga repareren. Het kapotte LCD scherm werkt wel, maar van dat uurwerk werkt het ‘analoge’ gedeelte niet. En, je raadt het al, bij het donorhorloge is het precies omgekeerd, daar werkt het analoge gedeelte wel en het digitale niet.
Dat wordt dus opereren…

Ik ben erg blij dat je de clasp hebt! Fantastisch!

Dit is het klokje dat als basis dient:

En hier het (erg mooie)donorklokje van Aad:

image

Op dit moment ziet het er zo uit. Ik twijfel over de combinatie

2 likes

Clasp gevonden met grote dank aan Ernst! Top:star_struck:

Bedoel je de lichte subs? Ziet er apart uit, dat wel.
Ik heb nog een origineel werkend exemplaar liggen!

Bedankt voor je reactie! Deze zijn alleen niet wisselbaar… het is een ander model… wel een mooie!

1 like